Ezt láttuk...

Márkakereskedők ügyfélkezelése

A valódi AAA Autó

Állati webshop

Szigorúbb törvényeket!

„Idióta fogyasztók”

Páros bejglilesen

 


Márkakereskedők ügyfélkezelése
Távol-keleti fölény

Nincs előítéletem, pedig lehetne.

Autószalonok kapcsán több rossz élményem van – igaz a ’90-es évekből, amikor még szűk volt a mezsgye a márkakereskedők és a fuxos autónepperek tevékenysége között.
Kezdve 2 éves használt Opelem esetével, melyet a Gombostól vásároltam, s mikor másfél év múlva becseréltem, akkor tudtam meg, Gombosék elfelejtették elmondani, hogy az autó balesetes volt, egykor az egész farát cserélték szervizükben. A Tóthnál – itt új Astrát vettem –, az átadáskor derült ki, a kereskedő neve „hirdetőtáblájának” használta hozzájárulásom nélkül az autót, leszedni a matricákat sérüléssel járt volna. Igaz, árkedvezményt kaptam felháborodásomra. A Maxabónál sem jártam jól új Astrámmal, károm biztosítási ügyintézése csapnivaló volt, a javítás kontár.

A Fordnál szerencsésebb voltam, Petrányira nem lehet panaszom – ez viszont már az új évezred.

Autókereskedők ügyfélkezelése

Anyagunk azért született, megnézzük és összehasonlítsuk a népszerű márkák kereskedéseinek ügyfélkezelését, majd a tesztvezetéseken szerzett tapasztalatokat. (Nem autótesztről van szó.) Először arra voltunk kíváncsiak, egy leendő autóvásárló mire számíthat, ha bejelentkezik az adott márka központi weboldalán tesztvezetésre. Milyen könnyű a regisztrálás, milyen gyorsan és miként reagálnak a jelentkezésre.
Májusban az adott márka központi honlapján jelentkeztünk tesztvezetésre, második körben három hónappal később, itt már közvetlenül egy-egy adott kereskedéshez. Augusztusban, a második regisztráción eltérő személyes és elérhetőségi adatokat adtunk meg mint előzőleg.

Jelentkezés tesztvezetésre I.

Kiskategóriás járművek iránt érdeklődtünk, azért, a kereskedés ne vegyen kiemelt ügyfélnek.
14 autómárka központi weboldalán regisztráltunk. Mindannyiszor meg kellett adni, honnan érdeklődünk, mert a központ a legközelebbi márkakereskedéshez továbbította jelentkezésünket. A kitöltéskor általában a személyes adatok mellett kérték milyen típusú és milyen évjáratú autóval rendelkezünk, mikor akarjuk lecserélni azt. Ilyenkor azt jelöltük meg, néhány hónapon belül tervezzük a modellvásárlást.
Majd vártuk a visszajelzéseket.
A leggyorsabb válasz a budaörsi Opeltől érkezett, a jelentkezéstől számított 15 (!) percen belül felhívtak, tájékoztatva arról, hogy azon a hétvégén milliós kedvezménnyel lehet náluk vásárolni, és természetesen lehetséges a próbavezetés.
Az Opel kereskedések oldalán mindenhol „élő operátor” várja a kérdéseket. Ráadásul, gyors és érdemi választ is lehet kapni. Annyi kritikám van, az oldalukon túl aprók a betűk. A regisztráció során csak az Opel oldala fagyott le.

Értékelés
Amit pontoztunk:

A regisztráció menetét, a weboldal átláthatóságát.
A regisztrációt követően érkezett-e automatikus levélben visszajelzés.
A márka az általunk megjelölt körzetben lévő vagy ahhoz legközelebb található kereskedésébe irányította-e a jelentkezést. (Első alkalomnál.)
A kereskedés értékesítője küldött-e levelet és milyen gyorsasággal, hány ízben kerestek telefonon.
A kereskedő fellépése, szakmai hozzáértése, segítőkészsége. (Második alkalomnál.)
Kaptunk-e elektronikus úton a vezetni kívánt gépjárműről egyéb információt, például ismertetőt, prospektust, árlistát. Egyéb pozitív tapasztalat.
Esetenként maximum 8, így a két alkalom során 16 pontot lehetett elérni.


Az első kör győztese a Hyundai

A Hovány Autó kiemelkedő ügyfélkezelése (maximális 8 pont) hibátlan.

A regisztrációs menet, az értékesítő agilitása, nem tolakodó de határozott megkeresése volt a legmeggyőzőbb – ha ezen múlna az autóválasztás biztos eladást hozna számukra. (Sajnálatos, hogy a megismert értékesítő azóta távozott a cégtől.)

A Toyota (Buda) csak egy ponttal lemaradva a koreaitól, de kiváló, precíz és gyors ügyfélkezelése szintén példaértékű.

Ahogy az Opelnél Fábiánék gyorsasága, hozzáállása, érdemi tájékoztatása szintén meggyőző volt számunkra. (6 pont)

Az első kör nyertesei

I.: Hyundai

II: Toyota

III. Opel



Elfogadható még az öt 5 pontos Kia (Pappas), Citroen (Őrmező), Mazda (Mirai), Renault (Baumgartner), Suzuki (Suzuki Ház).

A Ford (Ivanics) és a Peugeot (Auto-Fort) kereskedések 4 pontot kaptak. 50%-nál jobb eredményt, kissé több lelkesedést vártunk tőlük.

A Honda (Autóváros) és Skoda (Porsche Buda) kereskedések munkája érthetetlenül gyenge. A regisztrációról nincs automatikus értesítés.

Sereghajtó 1 pontjával a Nissan (Gablini M3), őket csak egy ponttal előzte meg a Fiat (Kelet Pest), válaszüzenetet nem küldenek. Ügyfélkezelés tekintetében mindketten megbuktak.

Kimaradt a második körből

Ford, Peugeot, Honda, Skoda, Fiat kereskedés már nem szerepel a második próbánkon. Őket nem kerestük meg újra, hiszen vásárlóként is elmenne a kedvünk érdektelenségüket látva.
 Az első körben legrosszabb eredményt elért Nissan esetében viszont egy próbát még tettünk, a Leaf elektromos autót ki szerettük volna próbálni. Kiderült, döntésünk hibás volt.

Részletek


Jelentkezés tesztvezetésre II.

Ez alkalommal értékesebb autók kipróbálására jelentkeztünk, közvetlenül az adott autókereskedés honlapján. Kilenc márkakereskedést kerestünk meg.

A Toyota (Reálszisztéma) írásos visszajelzése a leggyorsabb, ahogy telefonhívásuk is, megtörtént a tesztvezetés időpont egyeztetése. A kereskedésben is flottul megy az ügyintézés, szükséges papírok előkészítve. Mivel hibrid CVT-váltós autóról van szó, kell a néhány perces átbeszélés, és már lehet is menni a C-HR-rel. A tesztvezetést követően már ajánlat is van, de akár a kipróbált pár ezer kilométert futott autót is meg lehet vásárolni, árkedvezménnyel.
Övék a maximális 8 pont. (Megjegyzés: A Toyotánál májusban már tesztvezetésen jártam, akkor az új 1,5 Yarist próbáltam ki. A másik értékesítő munkája szintén kitűnő volt.)

OPEL Dunánál is időre várnak, hamarabb érkeztem, addig is beleültem egy Mokka X-be. Végül mégsem akartam kipróbálni, kényelmetlenül szűk nekem az ülés. A kereskedő szeme sem rebben, máris részletezi, hogy hamarosan, a frankfurti bemutatója után érkezik a nagyobb testvér (Grandland X), értesítenek ha ki lehet próbálni. Szeptember 14-én jött levelük, ott a kocsi.
Így kell ezt! 7 pont.

Kilépve az Opeltől, szemben a SUZUKI (Soroksári út), bár nincs megbeszélt időpont, azért szerencsét próbálok. Készségesek, mondom a Vitara érdekel, abból is az 1,6-os benzines, fronthajtású, kézi váltós. Nem hoztam ezzel zavarba ott senkit, gyors adatfelvétel, s már mehetünk is kipróbálni amit kértem.
Pár hét múlva írnak, átgondoltam-e, mikor vásárolnék Vitarát, remek akciók vannak. Nagyszerű!
Ez is 7 pont.

Hyundai is jelentkezik, hamarosan kipróbálható a Kona, az tesztautóként nem elérhető Ioniq electric helyett nekem megteszi. 5 pont.

Nyolcból összesen 3 típusnál sikerült eljutni a tesztvezetésig. A Kia (Duna) korrekt magyarázattal szolgált, a SOUL EV épp az országot járja, szeptember végén ér vissza a tesztautó, értesítenek majd. Ismertetőt telefonhívása után azonnal küldött a készséges értékesítő. Sajnos az ígért hívás elmaradt – ez pontvesztő.

Bár a visszajelzésekre 3 hetet vártunk, több kereskedés esetében hiába…
Akik jelentkezésünkkel nem törődtek: Mazda (Mirai), a Citroen (Őrmező) és a Nissan Centrum. S ugyan a Baumgartner egyszer bátortalanul megcsörgetett, de visszahívni több nekifutással sem lehetett már őket a környezetbarát Zoe kipróbálás ügyében. (A Zoe tesztvezetéséhez külön telefonszám is van, azt sem veszi fel senki.)
A Nissan ismételten, a Mazda-Citroen-Renault kereskedése pedig második próbánkon elbukott.


A második kör nyertesei

I. Toyota 8 pont

II. Opel – Suzuki
7 pont

III. Hyundai
5 pont


Részletek


Végeredmény

I. Toyota (15 pont)

 

II. Opel és Hyundai (13 pont)
III. Suzuki: (12)  

A Kia 10 ponttal a negyedik helyen.

Ahol változtatni kellene

A szerezhető 16 pontból a Renault 7,5, a Mazda 7 pontot , a Citroen 6 pontot kapott.
A kétszeresen bukott Nissan 3 pontjával szégyenkezhet.
Az első kör után lemondtunk a Ford és Peugeot (4), a Skoda és Honda (3), a Fiat (2) kereskedőkről.
Lehet, hogy mi nem voltunk elég erőszakosak, a fenti cégek csak az érdeklődő sokszori, kitartó megkeresésre reagálnak. Az is lehet, inkább a flottavásárlók számíthatnak megfelelő ügyintézésre. Egy biztos, nem láttuk, hogy a munkatársaik érdekeltek lennének az elvárható ügyfélkezelésben.

Gyenge teljesítményük meglepő

A Mirai és Baumgartner okozta a legnagyobb csalódást. Mindkét kereskedést évek óta ismerjük, szokásos szintjüket kiábrándítóan alulteljesítették.
Fogyasztóvédőként a VW konszern kereskedéseit kihagytuk volna a körképből, de itthoni piaci súlya miatt szerepelniük kellett. Hazánkban még nem oly szintű a fogyasztói tudatosság, hogy egy évekig vásárlóit becsapó cég hátrányt szenvedjen csaló gyakorlata miatt.

Egy pozitívum mindenkire érvényes, tájékozatlannak tűnő csalafinta kérdéssel nem sikerült egyetlen egy kereskedőt sem rávennünk arra, hogy konkurens márkát leszóljon. Ez így korrekt!

A legjobb kereskedés a Toyota Buda



(Forrás: Internet)


Leg, leg, leg

A Toyota nemcsak a legnagyobb autógyártó, a legmegbízhatóbb gépkocsikat is ők készítik, a japán cég környezetbarát technikában is évek óta élen jár. Most kiderült, ügyfélkezelésben, vevőbarát hozzáállásban is elsők.
Második helyezésével az Opel menti Európa becsületét, és örömteli a mi autónk dobogós helye is.

Ha azt vesszük figyelembe, milyen magas kiadást jelent egy gépjármű megvásárlása, későbbi fenntartása, szervizelése, bizony elvárható, hogy az autókereskedőnél jó hozzáállást kapjon minden érdeklődő. Az autószalon és értékesítője is a márkaarculat része, egy tudatos fogyasztó számára meghatározóbb lehet mit tapasztal ott, mint a reklámok.
Egy-egy kereskedőhálózatnál a több márka eltérő kezelése lehet, hogy véletlen – több próba kellene kiderítéséhez.
Ha a márkakereskedő weboldala nem felhasználóbarát, ha az ügymenet döcög, az értékesítő csak ímmel-ámmal végzi dolgát, vagy még úgy sem, a vásárló jó eséllyel máshová megy. Oda, ahol foglalkoznak vele, komolyan veszik. Akár egy másik márkához.

Két alkalom nem ad bizonyos választ milyen egy márka kereskedéseinek ügyfélbarát hozzáállása. De egy alkalommal is el lehet szalasztani a potenciális vevőt. Az, hogy hol lehet, hol pedig nem kapcsolatba lépni egy kereskedéssel sajátos üzletmenetre vall.
Ha az érdeklődéskor már akadozik az ügymenet, borítékolható a kereskedés eladás utáni hozzáállása vevőjéhez.

(FVA 2017. szeptember)


A valódi AAA Autó

Úgy döntöttem, megválok szeretett kisbuszomtól, így meghirdettem a neten. Alig küldtem el a hirdetést, máris jött a megkeresés az AAA Autótól, hogy megvennék. Telefonon egyeztettünk az ügyfélszolgálattal – bár nehezítette a megbeszélést, hogy a magyar nyelvet csak törte a munkatársuk. Pár kérdés után mondta a hölgy, hogy a műszakis kollégával történt egyeztetés eredményeképpen 850.000,- Ft-ot tudnak érte fizetni. Bár 880.000,- Ft-ért tettem ki az autót, elfogadtam ajánlatukat. A biztonság kedvéért háromszor is rákérdeztem, hogy tutira kifizetik-e az általuk kínált összeget, elvégre majd 300 km-t kell utazom az eladás miatt. A kedves hangú ügyfélszolgálatos hölgy biztosított arról, hogy ha a műszaki felülvizsgálat rendben van és a megadott adatok stimmelnek, akkor nincs gond, készpénzben, azonnal kifizetik a beígért összeget. Belementem, hogy akkor elviszem az autót a fóti telepükre.

Kétszer felhívtak még útközben, hogy biztos odaérek-e a megbeszélt időre. Az utolsó hívás már a telepen ért, ahol épp sorban álltam a recepción. Közölte, hogy rossz helyen vagyok, fáradjak az épület mögé, ott van a felvásárlási részleg. Elköszöntem egy szimpatikus, bár eléggé dühösnek látszó fiatalembertől, aki előttem állt a recepciónál, immár több, mint 3 órája várva, hogy végre megvehesse az autót, amit kinézett magának. Kezdett némi rossz érzés kerülgetni.

A cég honlapja szerint: Megérkezése után a felvásárlási osztályunk egyik szakembere fogadja Önt, és ismerteti az egész eljárást.

Tehát irány a felvásárlós részleg. Az épület hátuljában, kicsi, még nyitott ajtónál is levegőtlen szobácska, benne egy csomó feszült várakozóval. Nagy ablak mögött ült a céges munkatárs. Ő csupán a forgalmit kérte el, hogy "sorba állíthassa" a bevizsgálásra. Közölte, hogy öten vannak előttem, ez kb. 1-2 órát jelent és csak velem együtt fogják átnézni az autót, tehát mehetek nyugodtan akár az Auchanba is eltölteni az időt, míg sorra kerülök.

Elballagtam valami ennivalót keríteni az említett bevásárló központba - hiszen szó nem esett az előzetes egyeztetésen arról, hogy órákig kell majd sorban állni, így nem készültem hideg élelemmel. Ebéd ekképpen letudva, nagy nehezen elvánszorgott az a két óra, így visszamentem. Ugyanazok az emberek ültek ott még mindig. Majd újabb egy óra üldögélés után megkérdeztem, mennyien vannak még előttem. A válasz szerint már csak ketten. Úgy. három órája tartott immár a várakozás. Többen dühösen távoztak közben, ki-ki miért: volt, aki nem volt hajlandó további órákat sorban ülni, volt, aki annyira felháborodott a "korrekt" vételár-ajánlaton, hogy heves anyázásokkal távozott.

Egy idősebb úr azért mérgelődött – joggal –, mert 90 km-ről érkezett egy előre leegyeztetett autóvásárlásra - út közben több ízben őt is felhívta az ügyfélszolgálat, hogy tényleg odaér-e a megbeszélt időre. Ugyan 30 perccel előbb érkezett a megbeszéltnél, az autót mégis eladták valaki másnak… Dühöngés, panaszkönyvbe beírás...

Közben beszélgetés, történetek megosztása. Egyre baljósabb a kép, kiderül ugyanis, hogy telefonban ugyan korrekt árakat mondanak, de végül csupán ennek a felét akarják kifizetni.

Ötven perc múlva én is sorra kerülök. Öt fiatalember foglalkozik az autók felmérésével, négyet hallok beszélni: egyik sem magyar.
A cég tájékoztatása szerint első az autó átvizsgálása. Majd következhet a próbaút. A próbaút után az autó rámpára kerül, ahol is tüzetesen ellenőrizik az esetleges hibákat, vagy kopást.

Nos, ez a valóságban így zajlik: jön a srác, beülünk az autóba. Az adatlapon kitöltögeti az alap adatokat (igen, van kormány, légzsák nincs stb.), és feltesz 1-2 kérdést (szervokormány, ABS), amiből látszik, hogy komoly képzést nem kapott az autókkal kapcsolatban. Adatlap kitöltve (4-5 pipa, e-mail cím, telefonszám), majd autózunk cirka 80 métert és begurulunk az ügyfélparkolóba. Ott jön a szemrevételezés. Az egyetlen rozsdafolt egyáltalán nem érdekli, fel sem jegyzi, nem is foglalkozik vele. Megnéz 1-2 gyári ponthegesztést, kipróbálja a hátsó ülést, körbefényképezi az autót. Ezután jön a motortér: a gyári számok fényképezésén túl a szakmaiság kimerül nagyjából abban, hogy: igen, tényleg van motor az autóban. És kész! Nincs szervizállás, aknából ellenőrzés, műszeres átvizsgálás vagy autódiagnosztika. Még annyira sem nézik át az autót, amennyire egy laikus autóvásárló néz meg egy autót az autópiacon.

Most jön az adatok feltöltése a rendszerbe és a vételár lekérése a központból. Ez, állításuk szerint kb. negyed óra lesz. Olyan 4-4,5 óránál járunk már a várakozásban. Közben tovább beszélgetek a többi ügyféllel. Megállapítjuk, hogy mindenkit megpróbálnak átverni: pofátlanul alacsony árat kínálva elsőre. Úgy fest, minimum 500.000,- Ft-ot akar keresni a cég az autókon. Hát, érdekes hozzáállás a "korrekt árat fizetünk autójáért" ígérethez képest.

Néhányan szitkozódva távoznak, ám van egyvalaki, aki elfogadja a kínált árat. Ő "külföldre utazik, így kénytelen elfogadni ezt a szemétséget". Egy Lancia Deltáról van szó (2008-as, korrekt állapot és kifogástalan kinézet), aminek kért ára 2,8 millió, a telefonos ajánlat 2,6 millió volt, az "átvizsgálás" utáni első ajánlat pedig 1,8 millió lett! Ezek után az AAA Autó még felszámol 27.000,- Ft kezelési költséget is! Erről persze nem esik szó előtte sehol.

És nem túl boldogan (fél óra volt az a negyed) érkezik az emberem az árajánlattal: 450.000,- Ft-ot tudnak adni az autóért. Ezt csak olyan távolságot tartva, flegmán közli. (Az előttem várakozó fiatal hölgynek is hasonlót mondtak (neki a kb. 900.000,- Ft-os telefonos ajánlatra mondtak szintén 450.000,- Ft-ot.) Kérem az emberem, feszegesse kicsit a határokat, lévén nekem a telefonban konkrétan és biztosan mondtak árat. Már, ha az előzetesen megbeszéltek megfelelnek a valóságnak ténylegesen is - ami így is volt, ezt a "felmérő szakember" is elismerte. Tehát újabb várakozás, újabb fél óra.

Unaloműzőnek hív az Ügyfélszolgálat: Miért akadékoskodok én, amikor korrekt árat mondtak. Emlékeztetem a csalogató megbeszélésen mondottakat, mire letolnak, hogy a telefonos kollegina jól ki van képezve és csak irányárakat mondanak, telefonon sosem vesznek autót. És különben is, nekik a maximális keretük 650.000,- Ft erre az autóra, mert csak raktárkészletnek veszik, nem is mondhattak 850 ezret. Puff neki! Rögvest vissza is kérdezek, hogy ha eleve tudják, hogy csak 650-et adhatnak maximum, akkor miért is mondtak - akár irányárnak is - 850-et? Az ügyfélszolgálatos hölgy erre már nem felelt.

Megkérdeztem még, hogy ha már így becsaptak - márpedig Ők telefonban konkrét, kifizetendő árat mondtak többszöri rákérdezésre is -, akkor legalább az útiköltségemet térítsék vissza, hiszen direkt megmondtam, csak akkor jövök fel vidékről, ha az amit ígérnek telefonban, úgy is lesz. Hát, nem, ez hiú ábránd, nem térítenek semmit és egyébként is, részükről ez az ügy le van zárva. De azért még mondjak én egy árat.

Ok, megint visszakérdezek: ha 650 ezer a felső keret, tudnak többet fizetni, bármilyen árat mondok is? A válasz: határozott NEM. Ennyi, és lecsapja a telefont. Közben pedig érkezik emberem a forgalmival. Sajnálkozva, őszintének látszó szomorúsággal. Még megjegyzi, hogy a tapasztalata szerint 550 ezernél nem szoktak többet adni egy olyan autóért, mint az enyém. Ennyi, sarkon fordulok, hazaindulok...

Ezt láttam

Autóvásárlás:
Az AAA Autónál, ha valaki autót akar venni, arra is nagy ívben tesznek: váratják órákig vagy telefonhívásokkal idegesítik, hogy tuti odaér-e a megbeszélt időpontra megvenni az előre leegyeztetett autót - viszont közben simán eladják másnak.

Autó felvásárlás:
A telefonos ajánlat a kitett hirdetési árhoz olyan közeli, hogy nehéz neki ellenállni: az emberek nagy része elviszi a telepre az autót. Ott aztán elkezdődik a lelki nyomásgyakorlás a hátsó recepcióval, a kis helységgel, a több órás várakoztatással, a megalázó és pofátlanul alacsony tényleges árajánlattal. Azok, akik messziről érkeznek vagy rá vannak valamiért szorulva, a végén némi alkudozás után belemennek a csökkentett árba.

Nekem biztos kifizetésre ígértek telefonon, 850 ezer forintot. A tényleges ajánlat 450 ezer volt, azonban kiderült, hogy a maximális keretük mindösszesen 650 ezer. Tehát előre megfontoltan vertek át, hátha bejön a dolog s elcsigázva a az előzményektől odaadom ilyen alacsony áron. Láttam, nem vagyok kivétel, mindenkivel így jártak el, mindenkit megtévesztettek hamis ígéretekkel.

Ez a valódi AAA Autó Group

Semmivel nem jobbak mint egykor az aranykarkötős és aranyláncos nagydumás maffiózó autónepperek. Akik már szerencsére kihalófélben vannak. A három A egyszer már elment Magyarországról. Én csak remélem, ez mielőbb újra bekövetkezik. Minél kevesebben járjanak pórul, minél kevesebb embert csapjanak be itteni tisztességtelen tevékenységükkel.


Állati webshop

A zooplusnál történt megrendelésemmel kapcsolatban leírom miként néztek madárnak a német cég itthoni on-line áruházánál.

Május 8-án 15,5 eFt értékben rendeltem a cégnél. Még aznap a vételárat átutaltam a honlapon megadott számlaszámra. Vártam egy hetet, semmi sem történt, visszaigazolás sem érkezett. Május 15-én rákérdeztem levélben, hol tart a dolog. Hamar jött a válasz, nem tudják beazonosítani a megrendelést(!). Tájékoztattak, hogy honlapjukon újabb megrendelést kell kitöltenem, kérték, az átutalási bizonylatot is csatoljam. Visszaírtam, inkább utalják vissza az összeget, ez így túl körülményes.
Erre másnap jött a válasz, megtalálták az összeget. (8 nappal az átutalásomat követően.) Javasolták, hogy ők elkészítenek egy új megrendelést – sajnos itt hibáztam, mert felajánlásukat elfogadtam. Valóban elkészítették a rendelést, mellékelve elküldték a számlát, amely hibásan volt kiállítva. Ezt azonnal jeleztem nekik. Aztán másnap ismételten kértem a számlahiba javítását. Levelemre késedelmesen, csak május 19-én válaszoltak, sajnos a számlával együtt már kiküldték a csomagot – tájékoztattak. Mivel számlakorrekció náluk nincs, javasolták ne vegyem át a csomagot. Ha az visszaérkezik a raktárba, akkor majd visszautalnak, s ezt másnap is megerősítették levelükben.
Május 21-én írtak, hogy most a SWIFT kódunk kellene a visszautaláshoz, adjam meg. Május 8-ai utalásomból ugyan ezt tudhatták volna, ha utána néznek. Hat nap múlva ismét megsürgettem az utalást. Válaszukban az volt: még nem érkezett meg a visszautasított áru. Ugyan nem kellett az árut visszautasítani, mert nem is hozták el hozzám, hiszen a csomag nem jött meg. csiga

Másnap kaptam egy újabb levelet a cégtől, hogy „csomagját nyomon követheti az alábbi dpd linken”. Már el sem csodálkoztam, hogy a megadott német linken semmi információt nem találtam az át nem vett, de feladójához vissza sem érkezett csomagról. Június 3-án kaptam az örömhírt: „Ezúton tájékoztatjuk, hogy visszatérítettünk Önnek 15 500,00 Ft-ot. A jóváírás általában (banktól függően) maximum 5-7 munkanapot vesz igénybe.”
Vártam türelmesen. Másfél hetet. Aztán június 12-én újra kerestem őket. Az eddigi legelképesztőbb válasz érkezett: „A visszatérítés június 3-án megtörtént. A jóváírás általában (banktól függően) maximum 5-7 munkanapot vesz igénybe. Kérjük vegye fel bankjával a kapcsolatot a helyzet tisztázása érdekében.” Mármint azt javasolták, én járjak utána, miért nincs a pénz a számlán. Kértem őket, szíveskedjenek az átutalásról hiteles másolatot küldeni. Másolat az átutalásról persze nem jött. De másnap, június 13-án érkezett tőlük egy újabb verzió: „Könyvelőségünk értesített, hogy a 2014.06.03-i visszautalás sikertelen volt.
Ezért a mai nap folyamán újra indítjuk az átutalást a megadott bankszámlára. A jóváírás általában (banktól függően) maximum 5-7 munkanapot vesz igénybe. Először nem találják a megrendelést, majd az átutalt vételárat, majd az elküldött, de a címre meg sem érkezett csomagjukat nem lelik, helyes számlát kiállítani, majd számlahibát korrigálni nem tudnak, csomagútvonal követő link van, de ott információ nincs, a vevőt küldik a bankhoz keresse a vissza sem utalt összeget, majd kiderül, még késedelmesen is rosszul utalnak – ha utaltak egyáltalán.
Abban sem vagyok biztos küldtek-e csomagot és elküldték-e a pénzt. Na itt tartunk most, túl vagyunk június közepén. Az újabb és újabb meghökkentő válaszok helyett talán a pénzemet egyszer visszakapom.

Ez a zooplus sztorim. A webshop állatkert nevében jelzett pluszként hibákat, mellébeszélést és bosszantó időhúzást nyújtott.


Szigorúbb törvényeket!

Bemegyek a Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségére (Bp. V. ker Városház u.). Óriási sor, de gyorsan halad. Egymás után jönnek ki a csalódott fogyasztók az irodából. Ki fel van háborodva, ki elszomorodik, de mindegyik vesztesnek érzi magát. Mert azt mondják nekik, hogy panaszuk nem jogos vagy nem ide tartozik, pereljen vagy forduljon békéltetőbizottsághoz, finanszírozzon meg egy anyagvizsgálatot vagy éppen a jogszabály nem nekik kedvez. Támogatást fogyasztói jogaikért itt egyik sem kapott. Lássunk egy konkrét példát, ahol a fogyasztót 12 meglepő fordulat érte.

Első fordulat. Fogyasztó Wink típusú terem futballcipőt vásárol, amely a szezon alatt (három hónap) tönkremegy.

Második fordulat. Fogyasztó fél év múlva viszi vissza a boltba, ahol vásárolta (Wink márkabolt, Bp. Teréz krt.). Itt azt mondja neki az eladó, hogy elkésett, mert a cipőre csak féléves jótállás van.

Harmadik fordulat. Fogyasztó a nála lévő mobiltelefonon az internet segítségével megtekinti a jogszabályt, és kiderül, hogy az eladó hazudott, kéri a vásárlók könyvét.

Negyedik fordulat. Eladó telefonon felhívja az üzlet tulajdonosát, aki felajánlja, a fogyasztó hagyja ott a cipőt bevizsgálásra, erről jegyzőkönyvet vesznek fel.

Ötödik fordulat. A vizsgálat két hét után megállapítja, hogy a sérülés nem vezethető vissza gyártás- vagy anyaghibára, a talpleválás a helytelen használatból eredhet.

Hatodik fordulat. A szakvéleményt egy Fotóművészeti Kft. jegyzi.

Hetedik fordulat. Fogyasztó a cipőt elviszi a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság József krt-i irodájába, hogy hivatalos szakvéleményt kapjon. Óriási sor, egy héten csak háromszor van félfogadás.

Nyolcadik fordulat. Az NFH ügyintézője észreveszi, hogy az üzlet által adott jegyzőkönyv egy régen használt formanyomtatványon van kiállítva, ezért a vevőt visszaküldi, hogy kérjen egy új jegyzőkönyvet a bolttól.

Kilencedik fordulat. Fogyasztó hívja az főnököt, akinek kifejti, hogy

- a jegyzőkönyvön már túl vagyunk, hiszen megvan a bolt elutasító szakvéleménye is.

- a bolt ellenérdekű fél, miért állítana ki a fogyasztó kérésére egy újabb jegyzőkönyvet.

- a rossz formanyomtatvány használatáért a boltot kell megbüntetni, s nem a fogyasztót akadályozni érdeke érvényesítésében.

Tízedik fordulat. Az NFH ügyintézője elmondja, hogy a cipő bevizsgálásáért a fogyasztónak több mint hatezer forintot kell fizetnie, ami nem biztos, hogy valaha megtérül neki. Még ha a vizsgálat azt is állapítja meg, hogy a termék hibás, ezt a bolt nem köteles elfogadni, és ezért általában nem is fogadják el. Úgyse megy a fogyasztó perre. Ha pedig mégis, nem biztos, hogy megnyeri.

Tizenegyedik fordulat. Fogyasztó megtudja, hogy az NFH alatt működő vizsgálat szakértői véleménye nem dönt a perben. Az régen volt. Most ugyanannyit ér, mint a Fotóművészeti Kft-é, a bolt azt bíz meg a szakvéleményezéssel, akit akar. Elég az is, ha a boltvezető nyilatkozik, hogy szerinte nem a gyártó a hibás. A fogalmazó bármikor megtagadhatja a termék kicserélését, javítását azzal, hogy szerinte a meghibásodás a helytelen használat miatt következett be.

Tizenkettedik fordulat. Fogyasztónak eddig panaszai ügyintézése kb. 20 órájába került. Ez nettó kár, még ha a cipőjét ki is cserélnék. Nem akar újabb 200 óra munkát elpocsékolni. Igazát feladja.


„Idióta fogyasztók”

Tizenhat esztendeje foglalkozunk fogyasztói panaszokkal, munkánk során időnként kaptunk haragos választ, mérgelődő levelet, fenyegetést, de még mindig meg tud lepni egy-egy kirívó eset. Egy ilyen történet az alábbi.
2012. januárjában fogyasztóvédő szervezetünk elektronikus úton kapott egy levelet a Kisép-Generál Kft.-től. Az e-mail mellékletében a cég vezetője arra szólított fel, töröljük weboldalunkról a vállalkozásáról szóló hét esztendeje leírt esetet, mely szerinte negatív kampányt jelent nekik. Erre tíz napot adott. A felszólítás kapcsán volt néhány levélváltásunk.

Az egykori eset röviden:
Egy idős hölgy 2005-ben kertépítési és egyéb munkálatokkal bízta meg a szóban forgó céget, mely alvállalkozónak adta ki a munkát. A megrendelő elégedetlen volt az elvégzett munkával, de garanciális jogait több felszólítással sem tudta érvényesíteni. A nyugdíjas asszony a VOSZ segítségét kérte, amely hozzánk, a Fogyasztóvédő Alapítványhoz irányította őt, hátha tudunk segíteni. A megkárosított hölgy az adóhatóságot is megkereste, amely végül magas összegre büntette a kivitelező céget.
Az eredeti levél itt: http://fogyasztovedelem.hu/Varia_x/levelek14.htm

A most kapott levélből idézem: „Ki védi meg a normális vállalkozókat az idióta fogyasztóktól?” – kérdezi Kiss Rudolf cégvezető. Ha senki, akkor a „bolondokházát kellene értesíteni”…- tette hozzá.

A Kisép-General Kft. cégvezetője szerint nem járja, hogy a Google-en keresztül negatív reklámmal szembesüljenek egy 2005. évi incidens kapcsán. Válaszomban biztosítottam őt, közhasznú szervezetünk nem reklámokkal foglalkozik, hanem megtörtént esetek megjelenítésével. Olyanokkal, amikor a kisfogyasztókat, a kisembereket bizonyíthatóan megkárosítják.

Levelünkre érkezett egy képzavaros válasz, már nem a vezetőtől, hanem Horváth Krisztina könyvelőtől. Ebből is idézek:
Ha becsaptuk volna ezt a nénit, miért minket keresett volna meg minket újra? Nagyon megköszönöm, hogy a levelünket felteszi a honlapjára, kérem, tegye hozzá ezt a mostanit is. Én csak a cégünk jogi képviselőjének fogom továbbítani e leveleket.

A cégvezető levelében írja, az őket megbízó hölgy feljelentése nyomán elmarasztalást és komoly bírságot kaptak az adóhatóságtól. A nénit megkárosították ezért APEH-büntetést kaptak. Így Horváth Krisztina (már főkönyvelő) kérdése indokolatlan. A szigetszentmiklósi cég munkatársa szerint ostoba és fennhéjázó annak visszautasítása, hogy felszólításukra nem távolítjuk el weboldalunkról a megtörtént esetet. Aztán mégis megköszöni és írásban hozzájárul, hogy leveleiket honlapunkon megjelenítsük. Ennek ellenére jogi lépést is kilátásba helyez.

Válaszomban megerősítettem, weboldalunkról a panaszt nem töröljük.

A könyvelő nem hagyta annyiban, újabb levelében figyelmembe ajánlotta, ”vannak gyógyszerek, meg terápia.”

Bízva abban, van a cégnél, aki értelmesen is tud kommunikálni, a vállalat ügyvezető igazgatójának, Bencze Gyulának is küldtem elektronikus levelet, magyarázatot kérve a történtekre. Válasz másfél év alatt, 2013. szeptemberéig sem érkezett. Egy vezető sem határolódott el főkönyvelő munkatársnőjük hangnemétől, cégvezetőjük fogyasztókról írt lekezelő véleményéről.
A szigetszentmiklósi generál kivitelezés, felújítási, épület bővítési projektek levezetésével, ingatlanforgalmazásokkal 2002 óta foglalkozó Kisép-Generál esete elgondolkodtató. A cégvezető-tulajdonos levelében idiótának tartja a fogyasztókat, akikből élnek, a könyvelője felszólít, ostobáz, fenyeget. A többi vezető pedig hallgat. Miként tud egy ilyen cég fent maradni több mint 10 éve?

Az alábbi lufis-tortás képpel ünnepelte magát fennállásának tízedik évfordulóján a cég.




Mit mondhatunk erre…
Boldog születésnapot kívánunk az idióta fogyasztók nevében!

Egy megrendelőit lenéző vállalkozás legfeljebb magát ünnepelheti, sok jubileuma bizonyára már nem várható. Hacsak szokatlan és cinikus ügyfélpolitikáján nem változtat. Addig Szigetszentmiklós egyik nevezetessége marad kuriózumként az ország talán egyetlen ügyfeleit nyíltan sértegető cége. Amely megrendelőit a bolondokházába dugná, s aki ezt furcsállja, annak gyógyszerterápiát javasol.


Páros bejglilesen

Új TESCO a belvárosban

Nem lehet végigmenni úgy a Rákóczi úton, hogy ne vegyük észre a TESCO új üzletét, amely igen jó helyen nyílt: ezen az oldalon csak a Blahán találni legközelebb élelmiszerüzletet. Hipermarket a belvárosban? Hol a megszokott széles választék, hol az alacsony árak? – vetődik fel joggal a kérdés. Két jó barát – Lóka és Bolha - ennek ment utána egy november végi hét végén. Összehasonlításért előtte azért betértek a gödöllői TESCO-ba is.

Kistarcsa felől, a régi úton közelítettünk, mert arra gondoltunk, a kispénzű TESCO-vásárló nem szívesen költ sztrádamatricára. De tévedtünk, mert benzinre se költ, inkább a TESCO autóbuszt veszi igénybe. Igyekeztünk közéjük keveredni, persze piros és lila dzsekinkkel nem biztos, hogy ez sikerült. Kezdő próbavásárlók vagyunk. A pultnál kértünk egy kétoldalú lapot, amelyre benyomásainkat és az árakat jegyeztük fel, az első bejegyzés: a vevőszolgálatnál igen kedvesek. Második kellemes benyomás egyből a bejárattal szemben, hogy az Unikumot jelentősen leárazták. 3.000 helyett 1.997 forintért el lehet vinni fél litert, pontosabban másfél litert, mert egy ember legfeljebb csak három üveggel vehet. (Bujkált bennem az ördög, mi van, ha négyet teszek a kosaramba, vajon egyet visszavitet velem a pénztáros? De nem próbáltam ki, minek szegényeket frusztrálni.) Nincsenek sokan, rajtunk kívül kevesen választották ezt a programot szombat délutánra. Úgy látszik, akik idejöttek a gödöllői TESCO-ba, tényleg venni akarnak valamit, nem csak nézelődni.

Figyelem a tolókosarak tartalmát, alapvető élelmiszerek. Még nem indult be a karácsonyi vásárlás, alig kerül a kosarakba díszcsomagoló papír (2 méret 99 forint), Mikulás- csoki (Tibi tej 60 gr. 199 Ft), Milka (100 gr. 245 Ft.), vagy bejgli (fél kiló 379 Ft). Egy hajléktalan öltözetű néni szólít meg, bóbásbócevest kér, nem értjük, mi az, aztán rámutat a magas pultra, amelyen a levesporok állnak sorban, de nem éri el, és onnan szeretné, ha levennénk neki az óriás húsgombóc levest. Megtesszük, ahogy később nagyon szívesen segítünk a kedves pénztárosnőnek is zacskókba tenni, amit vásároltunk. Nyugodtan elbeszélgetünk, nincsen sorban állás. Nem így egy nappal később a Rákóczi úton, Budapest belvárosában, a nemrégen megnyitott TESCO-ban.

Az egyetlen működő pénztárnál hosszú sor.
Nekik is jár a szabadnap – magyarázza a jópofa biztonsági őr az elégedetlenkedő vevőknek, miért nincs nyitva a többi pénztár. Aztán úgy látszik gyorsan lejárt a szabadnap, vagy az is lehet, az elégedetlenkedést hallották meg, mert hirtelen beindul még három kasszagép, és elfogy a sor.
Vidámabbra fordul a hangulat.
– Na, magát ismét itt látom? – kedveskedik a fiatal őr egy középkorú hölgynek.
– Higgye el, ha gazdagabb lennék, és kocsim lenne, nem itt vásárolnék – évődik amaz.
– Én meg azt hittem, az akciós árak miatt jár ide – vág vissza az uniformisos.
– Na hiszen, hiába van leértékelve a pulton az áru, ha a pénztárgép az eredeti árat írja be, mert volt ilyen is – vádaskodik a hölgy, de lehet, ő sem gondolja komolyan.
Mi nem tapasztaltunk ilyet, s még abban sem tudnánk egyetérteni, hogy a csak autóval elérhető Budapest környéki TESCO-kban érdemesebb vásárolni. Az biztos, hogy a nagyságrenddel hatalmasabb területen odakinn bővebb a választék (kávéból például van félkilós kiszerelés is), de az árak összehasonlítása már nem ilyen egyértelmű. Mert igaz, hogy a Milka csoki tíz és az Unikum száz forinttal drágább, mint a nagy testvérnél, és a Baba tusfürdő is hiába akciós, még így is többe kerül itt, mint Gödöllőn, de a minden napos szükségleti cikkek árai pont olyanok, sőt, bizonyos kenyérből még van olcsóbb is. Ahogy sűrűn jegyzetelünk, öreg nénike siet segítségünkre: figyelmesen nézzenek körül, mert van, amit itt, de van, amit inkább a szemközti Sparban érdemesebb megvenni. Óvását megköszönjük, bár a Sparba nem megyünk át, mert vasárnap délután zárva. A mélyhűtő előtt borostás úr dühöng. Fülén mobiltelefon, amelybe sorolja az árakat.
A beszélgetés végén kérdem, mit mondott az asszony.
- Hát, az első szót nem mondanám, de a második az, hogy k.-va drága – adja meg a tájékoztatást, és közben pakolja vissza a tálcás húsokat a kosarából.
– Ez nem TESCO - teszi még hozzá -, hanem egy belvárosi bolt.
Ebben nincs okunk kételkedni, hiszen a Rákóczi-Kazinczy sarkán található üzlet neve sem csupán TESCO, hanem TESCO Express – talán utalva arra, hogy az jöjjön ide, akinek gyorsan kell valami.
 

És akkor az árat sem nézi annyira – tennénk hozzá.

Az árak összehasonlítva:

  Tesco Gödöllő Tesco Expressz
     
Tesco tej (Kunsági l dob. 2,8%) 169 Ft 169 Ft
Tesco finomlisz (1 kg) 114 Ft 93 Ft
Fehér kenyér (1 kg) 249 Ft 257 Ft
Tesco szénsv. ásványvíz 54 Ft 25 Ft
Beigli 379 Ft 379 Ft
Baba tusfürdő (400 ml) 509 Ft 534 Ft (akciós!)
Unicum (3 db akc.) 1.849 Ft 1.949 Ft
Pezsgő (Charman doux édes) 769 Ft 877 Ft
Kölyök pezsgő 254 Ft 279 Ft

A következő termékek nem találhatók a belvárosi Tescoban, így nem tudtunk összehasonlítást végezni:
Étolaj (Value 1l), Pick téliszalámi (0,4 kg), Omnia Classic őrölt (500 gr), Domestos (750 ml), Ementáli, Burgonya, kemencés kenyér (1 kg), kristálycukor (Severeign 1kg), Aranyfácán sör (dobozos).


 
 
 

Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló  Kapcsolat   A lap tetejére