Vissza

 


Esetleírás

Rövidítve, szerkesztve mutatjuk a panaszos levelét, melyet jogvédő szervezetünknek küldött.


Tisztelt Alapítványi Munkatársak!

2022.01.27.-én az érdi Új Kutyavári Team Állatorvosi Rendelőbe férjemmel 4 kutyát vittünk kötelező oltásra, egyik ebnek chip is kellett. Két felnőtt és két kölyökkutyával voltunk.
Az egyik felnőtt kutya köhécselt, a másik, 10 éves bulldognak opálos már az egyik szeme.
 A két felnőtt kutyát kérdés nélkül telenyomkodták injekciókkal, csupán annyit mondván, hogy „ez fontos”. Vizsgálat közben nem kaptunk érdemleges tájékoztatást, hogy mi mennyibe kerül és hogy az oltások mellett akarjuk e a kéretlen kezeléseket. Az árakról nem kaptunk felvilágosítást, egyáltalán van-e annyi pénzünk, a sok ki tudja milyen injekciót ki tudjuk-e fizetni.
A bulldog „szemvizsgálata” annyiból állt, hogy kontrasztanyagot csepegtettek a szemébe, amely a végén kiderült 9.800 Ft volt. Ez csak a „vizsgálat” ára volt, mert a kontrasztanyag plusz 3.000 Ft.
Amikor megkaptuk a számlát, szóhoz sem jutottunk. 108.000 Ft volt a végösszeg!!! A két felnőtt bulldog a kért oltást meg sem kapta.
Kérdezés és beleegyezésem nélkül kaptak kezeléseket úgy, hogy a költségekről semmilyen tájékoztatást nem kaptunk közben. (Az Új Kutyavári Team Állatorvosi Rendelő honlapján és a rendelőben sem található árlista a vizsgálatokról és a kezelések áráról.) Biztosan nem kértük volna a kezeléseket, ha tájékoztatnak a költségekről. Akkor inkább elmentünk volna egy másik, ismert állatorvoshoz, nem próbáltuk volna ki ezt a nemrég nyílt rendelőt. .
A számla természetesen megvan, mellékelem. Van egy készpénzes és egy kisebb kártyás számla. Szétbontották, mert nem volt nálunk annyi készpénz. Mit tehetek?
Üdvözlettel, Brigitta

ui:

Sajnos naivan hagytam magam becsapni. Mint írtam, semmit nem kérdeztek, kijelentő módban történt a kommunikáció. „Akkor most kap egy ilyet, meg még ezt, adok még otthonra ilyen gyógyszert, meg olyat is. Semmiképp és senkinek nem ajánlom őket! B.Brigitta


A számlán megnéztük milyen szereket kaptak a kutyák. Feltűnt, olyanokat is beadott az állatorvos, amelyek mozgásszervi betegségek kezelésénél használnak. Rákérdeztünk a panaszosra, mert nem említette, hogy ilyen gond is lenne valamelyik kutyánál. (FVA)

Tisztelt Uram!

Egyik kutyánknak sincs semmilyen mozgásszervi panasza és fájdalmaik sincsenek. Ezért erről értelemszerűen egy szó sem hangzott el a rendelőben.
Most nagyon meglepődtem amit írt, mert ezek szerint olyan kezeléseket kapott az állatorvos nőtől, amire nem volt szükség!
Üdvözlettel, B.Brigitta

Az állatorvos önhatalmúlag nem adhat be semmilyen szert a kutyának, csak a gazda engedélyével.

Az eset másnapján, január 28-án megkerestük az Új Kutyavári Team Állatorvosi Rendelőt, arra kértem őket, mivel sem a rendelőben, sem a weboldalukon nincsenek az áraik feltüntetve, legyenek kedvesek azt e-mailben megküldeni.
A válasz elképesztő volt:

"Kedves Uram!

Részletes árlistát nem tudunk küldeni, árainkról kérjük érdeklődjön telefonon
, vagy ha itt e-mailben megírja mire lenne kíváncsi, akkor tudunk Önnek kalkulálni.
Üdvözlettel: Új Kutyavári Team"

Ezt elfogadhatatlannak tartottam. Most már jogvédő szervezetünk nevében megismételtem nekik, szeretném látni a díjszabást. (FVA)

Rendben, elküldjük Önnek az oltásokról és a műtétekről a tól- ig árlistát, mivel az áraink az állat méretétől és a speciális vizsgálatoktól is függenek.” Új Kutyavári

A fenti ígéret január 31-én érkezett. 2 héttel ezelőtt. A rendelőből azóta sem küldték az árlistát.

Lehet, hogy nincs is díjszabásuk? Hasraütés-szerűen találják ki a kezelési árakat, a felhasznált gyógyszerek költségét? Talán mivel kiderült Brigittáról, hogy huzamosabb ideig külföldön élt úgy gondolták sok pénze van, bármit tehetnek, megkopasztják?
 

A következő levelet attól az orvostól kaptuk, aki a szokatlan árképzésű és jórészt nem igényelt kezeléseket végezte. Illetve azt nem adta be, amit kértek – az oltást 2 kutyánál.


 


Nem voltunk ott az esetnél, csak a panaszból, az orvosnő válaszából, a számla tételeiből és a rendelő recepciós munkatársának valamint a tulejdonos hozzáállásából tudunk véleményt formálni.

Véleményünk:

A nem kért kezelések szükségességét a kutyatulajdonosnak jórészt nem vagy nem megfelelően indokolták meg.
Egyik kutyának sincs mozgásszervi panasza, ennek ellenére injekciós kezelést és gyógyszert is adtak erre.

A kezelések költségéről csak utólag, a számla kiállításakor tájékoztatták a panaszost.

Ez tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat.

A fogyasztót nem tájékoztatták megfelelően, jelentős információt hallgattak el előle – az árat is. A szolgáltatás árát vagy nagyságrendjét nem utólag, hanem előre kellett volna közölni.
Az Új Kutyavári Team Állatorvosi Rendelő (Érd) jogsértést követett el az árfeltüntetésekre vonatkozóan.(1997. évi CLV. törvény 14. §)
Véleményünk szerint visszaéltek a kutyatartó bizalmával, jóhiszeműségével és kiszolgáltatottságával.

Sem magánszemélynek sem a civil jogvédő szervezetünknek nem adták ki tájékoztatásul a kezelési árlistát. Létezik ilyen árjegyzék?

Az ígért árlista 2 hét alatt sem érkezett meg. Így az áraikat mi is csak Brigitta esetéből tudjuk becsülni.
A történtek alapján az érdi rendelőben arra hangsúlyt kell helyezni, feltétlenül adjanak előzetes és érthető tájékoztatást mit kívánnak vizsgálni és kezelni a kérten kívül. Bosszantó lehet, ha fizetéskor derül ki, milyen meglepetés árakat számoltak fel.


Arról is szólni kell, hogy Brigitta miben hibázott.

Nem elég körültekintően választott állatorvosi rendelőt. Nem tájékozódott az árakról előre, ha elhallgatták előle, akkor nyomatékosabban is kérdezhette volna. Tájékoztatást nem kapva, mégis engedte, hogy nem kért kezelések történjenek.
A gazda csak a legvégén szembesült azzal mekkora összeget kell fizetnie, s nem is volt (lehetett) tisztában azzal, milyen tételeket számláztak ki neki.
Brigitta egy évig élt és dolgozott egy fejlett országban, ahol nem létezik hasonló veszély.
Fel sem tételezte azt, hogy rútul rászedhetik egy állatorvosi rendelőben.

Az interneten felsoroltuk a jogsértéseket, válaszul a rendelő tulajdonosa, Dr. Luvszandagva Dzsargalszajhan (Dr. L. Zsargal) úr indokolatlan személyeskedéssel válaszolt. Érdemi válasz azóta sem érkezett a kutyaváriaktól. A kéretlen, fölösleges de kifizettetett kezelések kapcsán amint az orvos megtéríti azok árát a becsapott kutyatulajdonosnak ezen az oldalon örömmel jelezzük.

Brigittát tájékoztattuk jogairól.

Etikai panasszal a Magyar Állatorvosi Kamara Pest Megyei Szervezetét keresheti.
A Nébih Állategészségügyi és Állatvédelmi Igazgatóságán is tehet bejelentést.

Bizakodunk, hogy pótlólag lesz tájékoztató árlista az állatorvosi rendelőben és/vagy internetes oldalukon, ezt még idén ismét megnézzük, megírjuk.

Egy orvosi rendelő kiválasztása előtt érdemes tájékozódni az interneten, a Google Maps is jó támpont lehet. De mint Brigitta esetből is látjuk, félrevezető lehet az értékelés. A megfelelő orvos kiválasztáshoz a közösségi oldalak leírásait, és legfőképpen az állattartó ismerősök véleményét érdemes figyelembe venni.
Az érdi Új Kutyavári Team Állatorvosi Rendelőt jelenleg nem tudjuk ajánlani a kisállat tulajdonosoknak.

Jó tudni:

A jogszabályok alapján az állatorvosnak nem eredmény-szolgáltató kötelezettsége, hanem úgynevezett gondossági kötelme van.
Az állatorvos nem arra szerződik az állattartóval, hogy annak állatát biztosan meggyógyítja, és az állatorvosi beavatkozás biztosan eredményes lesz, hanem arra, hogy a szakmai szabályoknak megfelelően, megfelelő szakmai gondossággal elvégzi a kért illetve indokolt állatorvosi beavatkozást. Önmagában az, hogy a beavatkozás eredményes-e vagy sem, nem tartozik az állatorvos felelősségi körébe.

 

 
Kezdőlappapapp   Fogyasztóvédelemm   Hírekk   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére