Vissza

 

Miért kell óvatosnak lenni?

  • Gyakran időseket céloznak meg „csak ma érvényes” ajánlatokkal.

  • Sokszor olyan tájékoztatást kapnak a résztvevők, ami félrevezető lehet.

  • A fenntartási díjak évről évre nőhetnek, és komoly anyagi terhet jelenthetnek.

Milyen tájékoztatás jár a fogyasztónak?

  • A meghívón szerepelnie kell a rendezvény céljának.

  • A szerződéskötés előtt kötelező magyar nyelvű írásos tájékoztatót adni.

  • Ha a tájékoztatás hiányos vagy félrevezető, a fogyasztóvédelmi hatóság, illetve a GVH járhat el.

14 napos indokolás nélküli elállási jog

  • A fogyasztó 14 napon belül indoklás nélkül visszaléphet a szerződéstől.

  • Ha nem kapták meg a hivatalos elállási nyomtatványt, a határidő 1 év és 14 nap.

  • Ha a szerződéskötés előtti tájékoztatás maradt el, akkor 3 hónap és 14 nap áll rendelkezésre.

Mit nem kérhet a vállalkozás az elállási határidő alatt?

  • Nem kérhet és nem fogadhat el pénzt vagy bármilyen kötelezettségvállalást (előleg, biztosíték, bankkártyazárolás, tartozáselismerés).

  • Ha mégis átvettek pénzt, azt 30 napon belül, kamattal együtt vissza kell fizetni.

Ha a vállalkozással nem sikerül rendezni a helyzetet, érdemes békéltető testülethez fordulni.

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére