Vissza

 


Tisztelt Fogyasztóvédelmi Alapítvány – tisztelt Selmeczi Balázs!

Köszönjük megkeresésüket, és a lehetőséget hogy mi is ismertethessük álláspontunkat. Megkeresésükre alábbi üggyel kapcsolatban a következőkről szeretném tájékoztatni:
A Suwenor Kft. mint a Dometic szervizpartnere végzi az érintett járművekben a Dometic gáztűzhelyek visszahívásos ellenőrzését, szükség esetén cseréjét.
Vásárlónk tulajdonában álló lakókocsi 2021.10.28-án érkezett szervizünkbe, hogy a Dometic tűzhelyet a gyártói utasítások alapján ellenőrizni tudjuk. Az elvégzett ellenőrzésünk után megállapítottuk, hogy azt ki kell cserélni. Ezért a nem megfelelő terméket kiszereltük az érintett lakókocsiból és eljuttattuk a Dometic magyarországi képviseletéhez pár napon belül.
A cseretűzhelyet a Dometic 2021. november 2-án megrendelte számunkra, ám az nem volt készleten a Dometic európai disztribúciós raktárában.
Sajnos ezt a cikkszámú tűzhelyt Kínában gyártják, ráadásul egy gyakori típus, amiből a visszahívás miatt megnövekedett igényeket a Dometic nem mindig tudja azonnal kielégíteni. A globális logisztikai helyzet miatt pedig a Kínából Európába tartó szállítmányok jelentős késéssel érkeznek.
A cseretermék késedelmét – annak ellenére hogy a Suwenor Kft. ez ügyben teljesen tehetetlen – természetesen elismerjük és az ügyféltől emiatt elnézést és szíves türelmet kértünk, mialatt folyamatosan kapcsolatban voltunk a Dometic képviseletével, és próbáltuk gyorsítani a folyamatot, ám a cseretermék eddig nem volt elérhető.

T. Vásárlónk levele néhány pontatlanságot tartalmaz, amikre szeretnénk ezúton mi is reagálni:

Valótlan az az állítás, hogy a Suwenor Kft. 2 hetet ígért a javításra. Mi az ügyfelet megfelelően tájékoztattuk, hogy a folyamat átfutási idejét megbecsülni október végén – november elején nem tudjuk.
Valótlan az az állítás, hogy a Dometic hétről hétre ígérget, és azt mondja hogy Kína nem szállít. Beszéltünk a Dometic magyarországi képviseletével, és vásárlónk nem lépett velük kapcsolatba.
Vitatjuk, hogy a fogyasztót megkárosítottuk. A fogyasztó és az ő tulajdonában álló jármű semmilyen formában nem lett megkárosítva, de megértjük és elfogadjuk a vásárló panaszát a hosszú átfutási idő miatt.
A vásárló arra hivatkozik, hogy nála fedél alatt áll a lakókocsi, míg a Suwenor Kft. telephelyén a szabad ég alatt. Egy közúti közlekedésre alkalmas, forgalmi rendszámmal ellátott lakókocsi semmilyen károsodást nem szenved csupán attól a ténytől, hogy szabad ég alatt áll, hiszen erre lett tervezve.
Teljes mértékben megértjük a vásárló azon panaszát, hogy nem tudja használni a járművet, bár hozzátesszük, hogy téli szezonban ritkán használják a hasonló járműveket, valamint a kiszerelt tűzhely ellenére a fogyasztónak lehetősége van bármikor hazavinni a járművet és a cseretűzhely érkezése után újra visszahozni azt telephelyünkre, hogy a tűzhelyet visszaépíthessük a járműbe.

A minél gyorsabb és az ügyfelet kielégítő megoldás érdekében mai napon a következőket tudtuk intézni az üggyel kapcsolatban:

Beszéltünk a Dometic K-európai műszaki vevőszolgálati vezetőjével, P. Mátéval és megkértük, hogy próbáljon meg segíteni a cseretermék SOS leszállításában. Ő arról tájékoztatott, hogy felettese külön engedélyével sikerült 1db csereterméket biztosítani belső átszervezésnek köszönhetően, így a cseretermék mai vagy holnapi napon el fog indulni a Dometic németországi disztribúciós központjából Magyarországra.
Érkezése jövő hét (2-ik hét) közepére várható telephelyünkre. Amint a cseretermék beérkezett hozzánk, késedelem nélkül beszereljük azt Váradiné lakókocsijába és az ügyfelet azonnal értesítjük hogy a jármű elvihető.
A kellemetlenségért a Suwenor Kft. az ügyfélnek felajánl egy „ingyenes időszakos átvizsgálást”, amit az ügyfél következő szervizlátogatásakor tud igénybe venni a Suwenor Kft-nél
A Dometic felajánlott egy 25 literes, 12 voltos (szivargyújtóról működő) termoelektromos hűtőládát ingyen, kárpótlásul a hosszú várakozásért az ügyfélnek
Reméljük sikerült kielégítő választ adnunk az üggyel kapcsolatban, további kérdés esetén állunk rendelkezésre!
Üdvözlettel: Suwenor Kft.

Tisztelt Elnök Úr!

Nagyon szépen köszönöm a továbbított levelet, remélem, valóban úgy lesz, ahogy ígérik. Nekem az a fontos, hogy végre visszakapjuk a járművet, amit egyébként valóban szeretnénk használni.
Nem kívánok vitát indítani a felsorolt „valótlanságokkal” kapcsolatosan, de mint ügyfél felháborít, mert ha nem ígértek volna 2 hetet, és nem ígérgettek volna, akkor hazahoztuk volna a kocsit, és ráadásul én magam is beszéltem a Dometic-kel többször is, illetve a Suwenor is többször tájékoztatott arról, amit nekik mondtak, úgyhogy levonom a tanulságokat a jövőre vonatkozóan.
No de ez most már nem számít, bízunk benne, hogy valóban megérkezik a tűzhely soron kívül, úgyhogy nagyon hálásan köszönöm a segítségét, nem gondoltam, hogy ilyen hatékonyan működik ez az Alapítvány, gratulálok és további sok sikert kívánok Önöknek!
Üdvözlettel, Angéla

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére