[vissza]

 

 


Mit mond a hatóság

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (a továbbiakban: Hatóság) érkezett elektronikus levelére válaszolva az alábbiakról tájékoztatjuk.

Köszönjük, hogy észrevételeivel a Hatósághoz fordult és megtisztelt bennünket bizalmával.

A kérdésével összefüggésben az alábbiakról tájékoztatjuk. Az ÁSZF-ek nem elsősorban tájékoztatást szolgálnak, hanem jogi dokumentumok, az előfizetői szerződések részét képezik, így a terjedelmük is erősen függ a szolgáltató saját döntése mellett az adott ország szabályozásától, a jogi környezettől és persze a hagyományoktól. Magyarországon az ÁSZF-ek szerkezetét és tartalmának jelentős részét a jogszabályok kötelezően meghatározzák, így a szolgáltatóknak ezekkel a részekkel kapcsolatban nincs szabad kezük, mindenképpen szerepeltetniük kell őket. Többek között jogszabályi előírás, hogy a szerződésre, a szolgáltatás jellemzőire, a minőségi célértékekre, az adatkezelési szabályokra, vagy éppen az előfizetői reklamációk kezelésére vonatkozó információk részletesen szerepeljenek az ÁSZF-ben. Ez a részletezettség ugyan valóban megnöveli a terjedelmet, de egyértelműen az előfizetők védelmét szolgálja, mivel a szerződési rendelkezések egyértelmű és teljes körű rögzítésének előírásával nagyobb jogbiztonságot teremt, és megkönnyíti az egyes szolgáltatások és szolgáltatók közötti informált döntést.

Bízunk benne, hogy tájékoztatásunkkal segítségére lehettünk. Tisztelettel: dr. H. N., Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság


Úgy gondoljuk, mivel a szolgáltatók a beérkező panaszokra szinte mindig idéznek az ÁSZF-jükből, így a szerződési feltételek lényegi ismerete minden ügyfélnek elengedhetetlen.

Véleményünk szerint szerződésestül, mellékletestül egy ilyen irat nem haladhatná meg a tíz oldalt, ahogy ez a terjedelem Európa más országaiban is elegendő.

Néhány kérdés felmerült a problémával kapcsolatban:

Indokolt, hogy egy mobilszolgáltató kettőezer oldalnyi dokumentumot adjon ki hónaponként ÁSZF címen?

Valóban az ügyfelek érdekeit szolgálja, hogy az ÁSZF-ben jogszabályi előírások, adatkezelési szabályok és egyéb célértékről szóló kacifántos megfogalmazások tucatnyi oldalakon szerepelnek?

Az angoloknál, németeknél, olaszoknál és cseheknél nem védik megfelelően az ügyfelek érdekeit?

Esetleg a magyar ügyfél oly buta lenne, hogy míg más európai népek 4-10 oldalból megértik a szerződési kikötéseket, addig mi ennél csak 2-500-szor hosszabb leiratból fogjuk fel a tudnivalókat, jogainkat?

Esetleg túlszabályozásról lenne szó?


Bárhogy is van, most rosszul van. Legalábbis az előfizető szempontjából rosszul.
 

 

Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló  Kapcsolat   A lap tetejére