Vissza

 


A garanciaidő lejárta után is érdemes lesz a javítást választani

Az új szabályok értelmében a törvényileg meghatározott jótállási időszakon belül az értékesítőknek a javíttatást előnyben kell majd részesíteniük, amennyiben az nem drágább a teljes cserénél, kivitelezhető, és a vevőnek is megfelel. A tervek szerint a javítást követően a jótállási időszak további egy évvel meghosszabbodna.

Emellett a fogyasztók a garanciaidő lejárta után is igényt tarthatnának elromlott mosógépük, porszívójuk, okostelefonjuk vagy kerékpárjuk javítására. Ahhoz, hogy a fogyasztók szívesebben válasszák a javítás lehetőségét, a képviselők azt szeretnék, ha a gyártók csereterméket kölcsönöznének a javítás idejére. Ha pedig egy adott cikket mégsem lehet megjavítani, első körben felújítottat kellene ajánlani helyette.

Élénkebb piaci verseny és ösztönzők a javíttatásra

Számos oka lehet annak, hogy valaki nem a javítás mellett dönt: a költségeken túlmenően előfordul, hogy túl bonyolult elintézni, sőt az is, hogy eleve úgy van kialakítva egy termék, hogy nem javítható. A Parlament véleménye szerint meg kell teremteni annak feltételeit, hogy a javítóműhelyek, a szerelők és a végfelhasználók méltányos áron hozzájuthassanak minden pótalkatrészhez, javítási útmutatóhoz és javítószerszámhoz.

Online platformok segítenék a fogyasztókat abban, hogy megtalálják a hozzájuk legközelebb eső (akár közösségi) javítóműhelyeket és a felújított cikkeket értékesítő üzleteket. Ahhoz pedig, hogy megfizethető és népszerű alternatíva legyen a javítás, a képviselők utalványok és más pénzügyi ösztönzők bevezetését javasolják, mégpedig nemzeti javítási alapokon keresztül.

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére