Vissza

 

 


Tisztelt Selmeczi Balázs Úr!

Megkaptuk a DELL Magyarország hivatalos állásfoglalását Edina ügyével kapcsolatban. Az alábbi választ kaptuk.

“A Dell magyarországi disztribútora részére a kérdéses notebook 2013. március 8-án lett gyártva, speciális Magyarországra vonatkozó “3Yr Partner Led Carry In Service extension (Emerging only)”, ezért a termékhez az importőr adja a garancialevelet is, mert úgymond ő vállalja a garanciális ügyintézést. Esetünkben ez annyit jelent, hogy a gép garanciáját átregisztrálni más országba nem lehetséges, tehát a Magyarországon vásárolt gépet nem tudják Amerikában javíttatni. Amennyiben elkezdték volna a tag-transfert (azaz a termék átkérését, honosítását más országba) ott már ez kiderült volna.

Tehát a termékre a magyar, törvényileg előírt garanciális feltételek vonatkoznak, azaz a végfelhasználó részére szabályosan kitöltött garanciajegy és számla alapján a vásárlás napjától számítódik a garancia. A weboldalon található információ pusztán tájékoztató jellegű és nem feltétlenül a valós garanciát jelöli, hiszen az ott található információ egy automatizmus alapján kerül fel, azaz a gyártás napjától, melyen változtatni nem tudunk, de mint jeleztem, az ott található információ csak tájékoztató jellegű. Tehát a termék Magyarországon garanciális, melynek időtartama a vásárlás napjától számított 3 évig, azaz 36 hónapig érvényes. (Garanciajegyen és a számlán feltüntettet dátumtól). Amennyiben egy vásárló a terméket más országba szeretné átkérni, úgy ez esetben csak egy módon működhet: Ownership Transfer-t kell kérni és utána az adott országban garanciakiterjesztést vásárolni helyszíni, vagy az ott alkalmazandó szerviz garanciára, de az már az adott, fogadó ország hatáskörébe tartozik, az ottani szabályok figyelembe vételével, melybe Magyarországról nincs mód beleszólni.”

Edina számláját gyári szám alapján sikerült megtalálnunk a rendszerünkben, így kiderült, hogy a számítógép céges vásárlás. A DELL Magyarország, illetve a disztribútor nem tesz különbséget a céges – illetve a magánszemély vásárlása között a garanciális feltételeket illetően. (Más és más jogszabályok érvényesek fogyasztóvédelmi szempontból attól függően, hogy magánszemély, cég - vagy esetlegesen közület a számla tulajdonosa.)

Amennyiben a termékkel baj lenne, mi a javításáról gondoskodunk, a termék el - és visszajuttatásáról azonban a kedves ügyfélnek kell gondoskodnia. A hölgytől több ízben elnézést kértünk a kellemetlenségért, melyet sajnos csak írásban volt lehetőségünk megtenni.

Tisztelettel, Notebookspecialista.hu Kft.

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére