Vissza

 


Megtévesztő módszerek

A hangzatos árengedmények sok esetben valótlanok vagy megtévesztők, egyes kereskedők kihasználják azt, hogy a fogyasztók csak az alacsony árakra koncentrálnak. Ha nem figyelünk oda, nem akkora kedvezménnyel vásárolunk, mint amivel kalkuláltunk, vagy épp rosszabb jogi feltételekkel jutunk a termékhez.

A megtévesztő módszereket nem könnyű felismerni.

Gyakran a kereskedők magasabb „eredeti” árat tüntetnek fel, mint ami valójában az elmúlt hetekben, hónapokban a termék ára volt. Majd ebből a megemelt árból vonják le a kedvezményt. Ezáltal a leárazás látványosabb, vagy igazából nincs is. Ennek kivédése érdekében a jogszabályok szerint a vállalkozásoknak az árengedmény bejelentésekor fel kell tüntetniük a termékre az elmúlt 30 napban alkalmazott legalacsonyabb árat.

A „kihagyhatatlanul” alacsony ár a „szinte ingyen van” érzését kelti, amely azonnali vásárlásra ösztönzi a fogyasztókat. Előfordul, hogy csak néhány darab van készleten az ilyen termékből, mivel az ajánlat valós célja az, hogy végül más, drágább terméket vásároljon meg a fogyasztó. A vállalkozásoknak ugyanis nem érdeke, hogy irreálisan alacsony áron adják a termékeiket, hanem hogy odacsalogassák a vásárlókat.

Kerüljék az impulzusvásárlást!

A megfontolt vásárlásra figyelmeztet Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amelynek tapasztalatai szerint a Black Fridayt megelőző hetekben a kereskedők számos trükköt alkalmaznak a fogyasztókban fellángoló vásárlási láz kihasználására. Jelentős, „akár 80-90 százalékos” kedvezményeket is hirdetnek, amelyek csak néhány, vagy sokszor nem is elérhető termékekre vonatkoznak. Nemegyszer az akciókat „csaliként”, direkt alacsony készlettel rendelkező termékekre hirdetik meg, vagy sürgető üzeneteket alkalmaznak, ezzel pszichés nyomást helyezve a vásárlókra.

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére