Vissza

 

 


ÁSZF körkép 2015.

Irreális, úgy ahogy van

Naprakész akar maradni, éppen mit tartalmaz az önre vonatkozó szerződés amelyet egykor szolgáltatójával kötött? Havonta kell (akár több ízben is) átnéznie a szolgáltató folyamatosan módosuló feltételeit, s valószínűleg így sem lesz képben. Betűtengerbe fulladhat ha elolvas minden éppen hatályos, egyoldalúan módosított ÁSzF-et a szolgáltató weboldalán.

Lakossági ászf-ek terjedelme

Magyar Telekom

2015. április 1-től érvényes mobil szolgáltatásokra. Ez a harmadik változat idén.
Terjedelem: 152 oldal + 57 oldal (2 melléklet) + 22 old (3. melléklet) = 231 oldal.
vs
A Telekom németországi hálózati és mobil ÁSZF-je 3 oldal, 2015. február 2 óta hatályos.

Telenor

2015. április 13-tól érvényes mobil szolgáltatásokra, jelenleg ez már idén a negyedik ÁSZF.
Terjedelem: 97 oldal + 313 oldal (1 / A számú melléklet) = 410 pdf oldal.
vs
Dániában 32 oldalas a Telenor ÁSZF és 2010. október 4. óta érvényes.

Vodafone

2015. április 1-től hatályos lakossági általános, ez évben már a kilencedik ÁSZF. Terjedelem: 136 oldal (pdf) + 218 oldal (1. számú melléklet) + 14 oldal (2. számú melléklet) + 16 oldal (3. számú melléklet) + 2 oldal (4. számú melléklet) = 386 pdf oldal.
vs
A Vodafone németországi 1 oldalas apró betűs ÁSZF-je 2014. július 1. óta hatályos.

Más cégek

83 oldalra rúg az UPC érvényes vezetékes műsorterjesztési szolgáltatás nyújtására vonatkozó Általános Szerződési Feltétele.

112 oldal Tarr Kft. internet elérési szolgáltatáshoz kapcsolódó ÁSZF.

94 oldalas a Lidl-s blue mobile ÁSzF.

93 oldal a MOL mobile ÁSzF.

178 oldal a Tesco Mobile Általános Szerződési Feltétele.

70 oldal az Invitel Távközlési Zrt. ÁSZF-je.

55 oldal a GTS Hungary ÁSZF az elektronikus hírközlési szolgáltatások igénybevételére.

89 oldal PR-TELECOM Zrt. internet elérésre megfogalmazott ÁSZF.

83 oldal Antenna Hungária Zrt, Mindig TV Extra ÁSZF-je.

Egyenlő partnerek

Ilyen helyzetben elkerülhetetlen, hogy a szféra felettes szerve az európai normákhoz igazítsa, átláthatóbbá tegye a szabályozást. A szolgáltatók más országban bizonyították gyakorlatukkal, elfogadható terjedelmű ÁSZF-et tudnak készíteni. Ha lehetőségük van rá, magyar nyelven is sikerülni fog. Ha tényleg kezelhetővé, az átlagember számára is érthetővé válhatnak a szerződési dokumentumok, az a fogyasztó számára nagy könnyebbséget jelent majd, többek között a kapcsolattartásban, panaszügyintézésben, egyáltalán abban, hogy ismerje a szerződést, amit kötött.
Ha Magyarországon is kifér négy-tíz oldalra egy ÁSZF, akkor hihetővé válik, hogy a szolgáltató valóban ügyfélbarát hozzáállást tanúsít és a hatóság pedig nem túlszabályoz, hanem megfelelően, a fogyasztók érdekeit és lehetőségeit figyelembe véve rendelkezik. Ez valóban egy nagy lépés, amely a fogyasztót közelebb viszi ahhoz, hogy a szolgáltató egyenlő partnerévé váljon – ahogy az NMHH szeretné elérni.

(2015. április)

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére