Levelek [Új]

Levelek - 21

Levelek - 20

Levelek - 19

Levelek - 18

Levelek - 17

Levelek - 16

Levelek - 15

Levelek - 14

Levelek - 13

Levelek - 12

Levelek - 11

Levelek - 10

Levelek - 9

Levelek - 8

Levelek - 7

Levelek - 6

Levelek - 5

Levelek - 4

Levelek - 3

Levelek - 2

Levelek - 1

 


Tisztelt Fogyasztóvédő- és Érdekszövetség Alapítvány!

A következő problémában szeretnék segítséget illetve tanácsot kérni:05. 29-én a dunakeszi Electroworld áruházban vásároltam egy hűtőgépet és egy mikrohullámú sütőt. Ezek ellenértékét illetve a szállítási költséget akkor ott helyben kifizettem. Akkor az eladó azt az információt adta, hogy kb. 1 héten belül kiszállításra kerülnek a termékek. Ez a nálunk lévő számlán nem lett feltüntetve, tehát erről semmiféle írásos bizonyítékom nincs. Az 1 hetet teljesen elfogadhatónak tartottam, mivel egy ilyen kiszállítást meg kell tervezni, tehát nem kértem semmiféle egyéb biztosítékot erről.Az eladó ezen kívül azt tanácsolta, hogyha 1 héten belül nem hívnak minket akkor keressük meg az Electroworld-öt és érdeklődjünk. Mivel (természetesen) nem kerestek így pontosan egy hét múlva (06. 05-én) majd további két alkalommal (06. 08; 06. 13) beszéltem a központi ügyfélszolgálattal, mivel az áruházat közvetlenül nem lehet elérni. Mindhárom alkalommal azt az információt kaptam, hogy a termékek megrendelés alatt vannak és 06. 10-ére ígérték a beérkezést. Mivel ma 13-a van, meg egyébként is bőven eltelt a vásárlás óta 1 hét így szeretném megkérdezni, hogy jelen esetben mit tudok tenni?
Egyébként 06.10-én (vasárnap) ezt írásban is elküldtem az ügyfélszolgálatnak, de még annyi visszajelzést sem kaptam, hogy megkapták a levelem.Ügyfélszolgálat nem tud segíteni, levelemre sem reagálnak, nem tudok szállítási időpontot és látszólag még a termékek sincsenek az országban.Mit lehet tenni ilyen helyzetben? Jelen esetben azt érzem, hogy a szolgáltató nem informál és nem is teljesít, de a pénzem (nem kevés) 2,5 hete náluk áll, mivel buta módon gyakorlatilag meghiteleztem nekik.
Természetesen, ha ezt előre tudom és nem bízok meg egy ilyen nagynevű cégben akkor a termékek ellenértékét akkor és ott nem fizetem ki.
Előre is köszönöm: R. Szabolcs  

Tisztelt Selmeczi Balázs!

Szeretném tájékoztatni, hogy az illetékes osztályvezető kollégám a tegnapi nap folyamán, felhívta a vásárlót, akivel a következőkben állapodtak meg: a vásárolt hűtőgépet 06. 16.-án szállítjuk a vásárló által megadott címre, a mikrohullámú sütőt pedig a beérkezése után legkésőbb július elején kapja meg a vásárló. (Sajnos a mikrohullámú sütő beérkezése rajtunk kivülálló okok miatt csúszik). A vásárló ezeket tudomásul vette és elfogadta.
Üdvözlettel: W. Anita

Tisztelt Fogyasztóvédelem! 

Az alábbi problémára keresem a megoldást, kérem ha tudnak segítsenek mit lehet tenni ilyenkor.Egy hónapja vásároltam egy 3 méter átmérőjű műanyag medencét egy multi barkácsáruházban, melyhez tartozott egy vízszűrő berendezés filterrel, plusz takarófólia.
A vásárláskor gondot fordítottam arra, hogy megérdeklődjem azt, hogyha a szűrőt cserélnem kell, lehet-e vásárolni hozzá. 'Persze természetesen', ekkor ezt a felvilágosítást kaptam.Most 1 hónap elteltével elérkezett a filtercsere ideje. Megdöbbenve vettem tudomásul, hogy az áruházban ilyen szűrőt nem lehet vásárolni, sem máshol. Ehhez a típusú medencéhez nem szállítanak szűrőt, mondta a hölgy. (ha 3,5 méter átmérőjűt vettem, volna ugyan abban a márkában, akkor ahhoz tudnának adni.
Kötelezhető-e a forgalomba hozó cég arra, hogy az általa árusított termékekben cserélendő speciális filter árusítását is biztosítsa? Valamint ha a forgalmazó cég nem is tud részemre biztosítani, akkor lennie kell másik cégnek, akitől a filter beszerezhető. Jelenleg a győri üzleteknél megérdeklődtem, sehol nem tudják részemre megszerezni a filtert.
Segítségüket előre is megköszönve.
Tisztelettel: E. Viktor


Tisztelt Fogyasztóvédelem! 

Kérem, segítsenek a következő problémám megoldásában: 2005-ben városunkban, Gyulán meghirdették, hogy a T-Online internetet meg lehet rendelni. A szintén városunkban lévő irodában megrendeltem, és be is kötötték. Aláírtam egy egyéves szerződést. Az internet bekötését a cég szakemberei végezték, a megfelelő vírusirtót feltelepítették, és az internet működött a házunkban, amíg el nem mentek. Aztán kikapcsolt, és akárhogy próbáltam rácsatlakozni, ahogy bejött, azonnal el is szállt. Az irodában, ahol megrendeltem, azonnal jeleztem, és szinte naponta bejáratos voltam, mert csak nem működött. Ott azt a tanácsot kaptam, hogy húzogassam ki-be a modemet, és akkor egyszer csak jó lesz. Én, és a családom napokat, heteket töltöttünk ezzel a "szerencsétlenkedéssel", ki-be húzogatás utánegyszer-egyszer felcsatlakozott, aztán szintén elszállt az internet. A számítógépet másra nem használtuk, és most is erről írok, ugyanis a múlt hónapban beköttettük a Hungarotel ADSL-vonalát.
Azóta semmi gond az internet-szolgáltatással.  A T-Online-vel azóta sem rendeződtek a dolgok. 2005-ben, a bekapcsolást követően, a fent leírt problémával küszködtünk, rendszeresen segítségért mentem abba az irodába, ahol megrendeltük, de azt mondták, hogy csak annyi a teendő, hogy ki-be kell húzogatni a modem kábelét. Megjegyzem: a városban mások is ezzel a problémával küszködtek, az informatika szakos,rendszergazda kollegámat is elhívtam s egíteni, aki szintén rácsatlakozott egy-két percre, és azt ajánlotta, hogy egyáltalán ne kapcsoljuk ki a gépet, maradjunk az interneten, még éjszakára is, mert különben nem lehet rámenni, a rendszer zsúfoltsága miatt. Ő is ezt használja, és neki is el szokott szállni, és akkor ő is a modemet húzogatja ki-be, és ha egyszer sikerül felmennie, akkor egyáltalán nem kapcsolja ki, de neki is el szokott szállni.
Az internet-szolgáltatást nem tudtuk igénybe venni, mert mindig elszállt, aztán erőszakos fellépésemre küldtek ki egy szerelőt, kb. másfél hónap múlva, és az megállapította, hogy vírusos lett a gépünk. Mivel semmi másra nem használtuk, csak napi többszöri próbálkozással az internetre való belépésre, ami persze nem sikerült, valószínűleg akkor sérült. De ez nem következett volna be, ha a szolgáltatást igénybe tudtuk volna venni, mert akkor az eredetileg rárakott vírusölőt tudtuk volna újítani. A számítógépet idővel, ahogy az anyagi helyzet engedte, rendbe rakattuk, és újból próbálkoztunk, és két hétig lehetett is használni a szolgáltatást. Az irodában próbáltam kérni, hogy a szolgáltatás minőségének hibájából a fizetést módosítsuk, azaz azt az időszakot, amikor nem lehetett használni a szolgáltatást, ne kelljen fizetni, de nem segítettek. A szolgáltatót elérni nem lehetett, vagy telefonon, ha elértem, azt ígérték, hogy segítenek, de ez nem történt meg. Összesen 3 havi díjat fizettem ki, és két hetet használhattuk a szolgáltatást, nem a mi hibánkból. Nehezményezem, hogy a helyi irodából semmilyen segítséget nem kaptunk, a központtal való kapcsolattartás nem hozott megoldást, és Gyuláról Budapestre felutazva sem engedtek be a T- Online irodájába, mert a portán senkit nem engednek személyes problémájának intézéséhez, mert nincs ügyfélfogadásuk. Ott a helyi irodát ajánlották, amely viszont, mint később megtudtam, nem is a cég irodája, csak egy társintézményé, és csak a szerződéseket lehet ottmegkötni.
Közben kaptam egy levelet a T-Online-től, melyben kifogásaimat elutasították, és a megkötött szerződés szerint az egy éves díj megfizetését követelik. Egy adósságbehajtó céget is Rámuszítottak", akivel felvettem a telefonos kapcsolatot, és ők is azt ajánlották, hogy magánál a T- Online-nél reklamáljak.Gondom: nem elérhetőek, telefonon megnyugtatnak, hogy utánanéznek, és levélben elutasítanak, személyesen nem elérhetőek, és az én számítógépem vírusosságára hivatkoznak, ami a helyzet lehetetlensége miatt, a szolgáltatás hiányosságai miatt állt be.Szeretném még jelezni, hogy azelőtt is volt a házunkban két alkalommal internet, mind a két alkalommal gond nélkül, csak azért váltottunk, mert drága volt, és most is van, mert szükségünk van rá, és most is folyamatos a szolgáltatás. Egyedül akkor, a T-Online-vel volt gondunk, és, mint a városban hallottuk, akkoriban másoknak is. Kérem, foglalkozzanak érdemben a problémámmal, és segítsenek, mert attól tartok, hogy újabb behajtócéget küldenek a nyakamra, és az egyhavi fizetésemet meghaladó összeget kívánnak tőlem behajtani annak ellenére, hogy akkor, amikor a problémák felmerültek, mindent elkövettem, hogy rendezzem őket.
Köszönettel: Dr. P. N. Ildikó  

Tisztelt Asszonyom!

Köszönjük levelét. Ezúton tájékoztatom, hogy rendszereink nyilvántartása alapján a fenti ügyfél-azonosítóhoz tartozó Kábelnet Hobbi szolgáltatás hűségideje 2006. január 11-én lejárt. Az előfizetését 2007. március 31-én szűntettük meg rendszereinkben, mert hatályba lépett a szerződésbontás tartozás miatt. A mai napon folyószámla egyenlege 0 Ft.
Tartozása társaságunk felé nincsen. Amennyiben a továbbiakban is igénybe szeretné venni szolgáltatásunkat, abban az esetben ismét szükséges megrendelni a csomagunkat. További, a szolgáltatásokkal és számlázással kapcsolatos kérdés esetén szívesen állunk rendelkezésére online Ügyfélszolgálatunkon keresztül, vagy e-mailben az info@t-online.hu vagy a szamla@t-online.hu címen és az 1234 telefonszámon.
Üdvözlettel: T-Online Magyarország Zrt
Levelezési csoport

Tisztelt Fogyasztóvédelem! 

Szeretném megírni önöknek, hogy a panaszom, mely a mai napon 4 hónapja áll fenn. Nem tudom hová fordulhatnék. A tény a következő: Ez év elején rokoni látogatáson voltam Palma de Mallorkán. mivel nem tudtam mikor jövök haza, visszafelé a jegyet nem vásároltam meg. Időközben lebetegedtem. Megvásároltam egy haza jegyet egy utazási irodában 264.69 euróért, Barcelonai átszállással. Mallorkáról az Aireurope légitársaság át is szállított Barcelonába, majd 3 órai várakozás után súlyos betegen /hasnyálmirigy daganat/ azt a felvilágosítást kaptam mikor be akartam csekkolni, hogy náluk nem vagyok a számítógépben. Mivel 63 éves beteg, elesett voltam, s nem tudtam még egy napot ott várakozni, bankkártyáról újból megvettem egy jegyet Budapestre, de már Barcelonából 291.46 euróért. Gondoltam majd elintéződik az ügyem, és visszakapom az összeget. Másnap reggel már kórházba voltam, műtét stb. A mai napig gyógykezelésben részesülök. Időközben kiderült, a SKY légitársaság és a Hahnair német társaság, akitől a gépet bérelték, egymásra mutogat. Most 05.21-én Sz. Krisztina ügyfélforgalmi előadó e-mail-ben arról tájékoztatott a Sky-től, hogy a Hahnair elismerte és 2007.02.13-án másodikra kifizetett összeg visszafizetését részemre kezdeményezte. Sajnos az összeg megérkezése néhány hetet vesz igénybe. /De miért tart néhány hétig egy banki átutalás? Különben is a bankkártyámról a Sky emelte le a pénzt, nem álltam semmilyen jogviszonyban a Hahnairral. Ez a két társaság ügye./Június 08-án újabb e-mailt küldtem, hogy a pénz nem érkezett meg. Válasz a Hahnair e-mail címe, ahol reklamálhatok.
Nem tudok németül. /Helpdesk@hahnair.com/Végül is nagyon megköszönném, ha tudnának válaszolni, hogy kihez fordulhatok panaszommal. Tudom ezek külföldi társaságok, de én mint kis nyugdíjas ha így jártam kihez fordulhatok? Arról nem beszélve, hogy ez a jogtalanul kért 291.46 euró-t, ha már odáig eljutottunk, hogy elismerték, a 4 hónap alatt árfolyamváltozások, banki kamatok terhelik. Nagyon megköszönném ha tudnának segíteni, de annak is ha meg tudnák mondani kihez fordulhatok segítségért. Minden reklamációhoz szükséges email másolat , banki kivonat a tulajdonomban van.
Segítségüket előre is köszönöm: H. Istvánné 

Megjegyzés:
A légitársaságoknak június 13-án küldött elektronikus levelünket, melyben a fogyasztói panaszt küldtük meg, a Sky június 14-én nemes egyszerűséggel olvasatlanul törölte.
Természetesen ismét elküldtük a levelet, most már nem csak a fő e-mail címre, hanem más elektronikus elérhetőségükre is.


Tisztelt Fogyasztóvédő Érdekszövetség!

A következő ügyben kérném tanácsukat, ill. ha lehetséges segítségüket:2007.06.07.-én vásároltam egy Motorola V360 készüléket az MM Tel Kft Miskolci Mobiltelefon KFT üzletében VODAFON VitaMAX előfizetői szerződéssel. A készüléket azért választottam, mert az többek között MP3 lejátszót is tartalmaz - az interneten előzetesen tanulmányoztam a készülék funkcióit. A készülék megvásárlása után, a telefon kipróbálásakor derült ki, hogy a készülék nem tud csak mono üzemben zenét lejátszani, pedig nekem sztereó lejátszóra lett volna szükségem. Sem az interneten, sem a készülék leírásában nem találtam arra vonatkozó adatot, hogy a készülék mono, vagy sztereó. Vásárláskor az eladóra rákérdeztem, aki kijelentette, hogy a készülék sztereó, de hiába mentem vissza 3 napon belül, a készüléket nem vásárolták vissza, sem az eladó helyen, sem a VODAFON miskolci ügyfélszolgálatán, csak egy " reklamációs bejelentőlap"-ot töltöttek ki. Azt, hogy a készülék mono, vagy sztereó lejátszásra képes, a VODAFON ügyfélszolgálatán sem tudták, ott is " kapásból" azt mondták, hogy a készülék sztereó.A fentiek miatt kértem a MOTOROLA vevőszolgálatát, hogy egyrészt tájékoztassanak, hogy a készülék mono, vagy sztereó, másrészt mivel sztereó üzemmódban nem működik, kérem a készülék cseréjét, vagy ha nem is képes sztereó üzemmódban üzemelni a visszavásárlását, hiszen abban az esetben a reklámokban és tájékoztatásokban eltitkolták azt a tényt, hogy a készülék csak mono üzemmódra képes, és ezzel a vásárlás során megtévesztettek.
A VODAFON-nál írásban felvették a reklamációt, a MOTOROLA vevőszolgálatának e-mailban küldtem el a reklamációmat. Egyelőre választ egyik cégtől sem kaptam.
Tisztelettel: P. Gábor


Tisztelt Ügyintéző!

A Solymári Auchan üzletében 2006. július 29-én fa kiságyat vásároltunk 17999,- Ft értékben. A jótállási jegyen a kereskedő vállalta az 1 éves garanciát. A kiságy hibájára a garancia időn belül a vásárlást követően vált láthatóvá.(A fekvő felület nem helyezhető lejjebb, mert a furatok nem illenek össze, tehát nem csavarozható lejjebb az ágy rácsa.) Telefonon érdeklődtünk, és tájékoztatásuk szerint visszavihetjük a kiságyat, és az értékét visszakapjuk, mert már nem értékesítik ezt a típust. A visszaszállítást követően 2007. június 01-én a panaszunkat elutasították, mondván a garanciaidő 6 hónap. Ezt azonban megcáfolja az, hogy a jótállási jegyet lepecsételték és aláírták miszerint vállalják az 1 éves garancia időt. Többszöri kérésünkre sem tudták megnevezni a gyártó céget sem, így semmilyen lehetőségünk nincs az ágy hibájának a javítására. Ez azért sem szerencsés, hiszen a kiságyra szüksége van egy 7 hónapos babának! Kérem, hogy szíveskedjenek a fent említett problémát kivizsgálni, mert az Auchan nem tekinti kötelességének a jótállást, holott ezt az aláírásukkal és pecsétjükkel 2006. július 29-én vállalták.
Várom mielőbbi válaszukat, segítségüket előre is megköszönve:
Tisztelettel: T.T. Ildikó

Tisztelt Uram!

A mellékletben szereplő választ szeretném eljuttatni a hölgynek. Mivel a Vásárlók Könyvébe is beírt, postai úton is megkapja a választ. Segítségét köszönöm.
Tisztelettel: M. Viktória
Tisztelt Hölgyem!

2007. 06. 01-én, a Vásárlók Könyvébe írt, gyermekágy jótállásával kapcsolatos panaszát köszönettel megkaptam, arra a következőt szeretném válaszolni Önnek. Bejegyzése szerint Ön nehezményezte munkatársaim pontatlan eljárását, mind a telefonos tájékoztatást, mind a jótállás érvényesítését illetően. Felvettem a kapcsolatot az érintett osztály vezetőjével, akivel a mellékelt jótállási jegyet átolvasva jogosnak tartom az Ön elvárását a termék cseréjére. Managerünk elmondása szerint az említett termék már nem szerepel áruházunk kínálatában, ezért a vételárat, 17. 999 Ft-ot áruházunk vevőszolgálatán visszatérítünk Önnek. Kérem, engedje meg, hogy elnézését kérjem az Önt ért kellemetlenség, valamint a feleslegesen megtett út miatt. Higgye el, nem célunk Vásárlóink tudatos becsapása, hiszen ez ellentmond vevőközpontú filozófiánknak. Munkatársaim figyelmét felhívtam az alapos, körültekintő munkavégzés fontosságára. Bízom benne, hogy a történtek ellenére a jövőben is Vásárlóink között tudhatjuk Önt és kedves családját.
Tisztelettel: Emmanuel P.,
Áruház-igazgató

Tisztelt Hölgyeim / Uraim !  

A TESCO áruházlánc 2007. június 8-14 időszakra vonatkozó reklámújságjában a következő hirdetés olvasható (lásd a megküldött fotón ): Budweiser üveges sör 209 Ft/üveg helyett 159 Ft/üveg akciósan. A sörivó ember ( és ezt a reklámkészítő nyilván nagyon jól tudja ) ilyenkor arra gondol, hogy az eredeti Budweiser (a "Budweiser") sört kapja, a feltüntetett 1795 a címkén, nyilván egy jubileumi kiadás lehet. A meghirdetett árszint is erre enged következtetni. A pórul járt vásárló - akárcsak jómagam - csak az első palack felbontása és megkóstolása után jön rá (ez a Budweiser nem az a Budweiser érzés) - miután alaposabban megnézte a palack hátoldalán lévő címkét-, hogy bizony bepalizták ezzel a hirdetéssel, és nem az eredeti márkát sózták rá az eredetire utaló reklámmal.
A sör egyébként ugyanabból a városból származik (Ceske Budejovice = német nevén Budweis), tehát Budweiser, csak éppen nem az eredeti, emiatt nyilván eladni sem lehetett volna azon az áron, mint az eredetit, ha a reklámot a valóságnak megfelelően úgy fogalmazzák meg, hogy egy sör Ceske Budejovicéből (Budweisből ) egy régóta üzemelő, a világ sörivói számára ismeretlen sörgyárból". Lehet, hogy kíváncsiságból vettem volna egy üveggel ebben az esetben is, de semmiképpen nem 20-at, mint jelen esetben.
Kérem panaszom kivizsgálását!
Üdvözlettel: S. Levente 


Tisztelt Fogyasztóvédelem!

A szüleim helyett és azok nevében is írok, akiket telefonon keresztül megtévesztően más szolgáltatásra bírnak/bírtak rá.Szüleim Matáv Sokatmondó díjcsomag előfizetői. Tavaly nyáron a Tele2-től telefonon keresték őket, hogy sokkal kedvezményesebb szolgáltatást tudnak nyújtani ők, mint a Sokatmondó díjcsomag. Az ügyintéző szerint - szüleim emlékezete szerint - 1 hónapnyi időt biztosítanak az ügyfél számára, arra, hogy döntsön, őket válassza-e, vagy visszatér a Sokatmondó csomagra.1 hónapon belül szüleim visszahívták a Tele2-t, hogy visszamondják a szolgáltatást. Közölték velük, azt nem lehet, mivel szerződtek egy évre...
Mint kiderült a szüleimnek csak nyolc napja volt arra, hogy a "megrendelt szolgáltatást" visszamondják. Mivel addig nem került rá sor ők automatikusan megkötötték a szerződést 1 évre. A szüleim nem emlékeznek arra sem, hogy ilyen szerződés megkötéséről írásban tájékoztatták volna őket. Ja és mivel egy éven belül visszamondták a "megrendelést", ezért bünti jár nekik (kötbért mondtak, azt hiszem). A Sokatmondó díjcsomag és a Tele2 csekkjei 2-3 hónapig párhuzamosan jöttek, (ha csak egy szolgáltatást kértek, akkor hogy jöhet kettő, különböző csekk?). A szüleim abban a hitben voltak, hogy mivel ők visszamondták a szolgáltatást ezért nem kell befizetniük a Tele2 csekkjeit, hanem csak az eredeti szerződés szerinti Sokatmondó díjtételeit kell fizetniük. A szüleim többször kérték a felvételek visszahallgatását, amin "megrendelték" a szolgáltatást, de semmilyen tájékoztatást nem kaptak. Mindezidáig...
Credit Express Irodától fizetési felszólító levelet, és peresítés előtti felszólítás kaptak 2007. júniusában, hogy fizessék be az elmaradt összegeket.
A mai napon (2007. június 11.) betelefonáltam a Tele2 06-80-55-66-77 telefonszámára és ismételtem kértem a hangfelvételek kiadását. Az ügyintéző 3 hetet ígért, amíg előkeresik a felvételt.Szüleimnek tanácsoltam, hogy írjanak a Credit Express Irodának levelet, hogy az összegek jogszerűségét vitatják.

Kérdéseim:
Hogyan lehet ilyen szolgáltatások ellen védekezni?
Ha a felvételről kiderül, hogy ők a nyolc nap felmondási időről tájékoztatták a szüleimet, de téves feltevésben hagyták őket az 1 hónapot illetően, akkor mi a jogi helyzet?
Fizetni kell-e és mennyit?

Tisztelettel: B. Éva


Tisztelt Fogyasztóvédelem! 

Egy céggel való kálváriámat szeretném megosztani önökkel.  Az Ex natura+ (2040 Budaörs, Károly király u. 57.) cégről van szó. Vásároltam az előadásukon részletre egy terméket. A szerződésben minden tisztán le volt írva a vételárral együtt. Azonban amikor a terméket kihozták azon a számlán már magasabb összeg szerepelt. Ezt azonnal jeleztem telefonon nekik. Röpke 25 perc alatt megértették és mondtam ennyiért nem kérem. (amúgy is lehetőségem volt 8 napon belüli visszaküldésre). Mondták, a terméket küldjem vissza és az eredeti szerződést is. Megtettem feladtam postán. Az első részletet a 15.600 Ft és 3000Ft-os előleget küldték postán levélben hogy az összeget átvehetem személyesen irodájukban. Egy megbízói levél keretében ismerősömet megkértem vegye á t az összeget. Megtörtént. Minden rendben gondoltam.
DE! 
1. Kaptam egy levelet egy bizonyos Dr. B. Istvántól (9200 Mosonmagyaróvár kórház utca 28. ügyvéd), hogy nem fizetem a részletet é s eljárást indít elennem a fennmaradó 75 092 Ft tőketartozás miatt. 
2. Legutóbbi levél az Ex natura+ kft küldte (szó szerint).: "Tájékoztatjuk, hogy lopás és csalás miatt feljelentettük Önt lakóhelyéhez legközelebbi, illetékes rendőrkapitányságon. Néhány napon belül megkapja idézését."
Na-mármost, ha már elismerték hibájukat és az a levél is birtokomban van, amiben leírják, hogy visszafizetik a pénzt majd az átvétel a pénzről akkor miért is jelentettek fel? Miért? LOPÁS ÉS CSALÁS miatt. Most mit tegyek? Kérem, nézzenek utána ügyemnek vagy valami tanácsot adjanak az ügyben mit is érdemes ilyenkor cselekedni. Nagyon felháborít ez az egész, hogy egy cég hibázik, átverik a vevőt é s még ő fenyegetőzik.
Remélem, tesznek valamit.
Tisztelettel: V. Józsefné


Tisztelt ELMÜ!

Szeretném megköszönni, hogy a 2007. február 7-én írt elektronikus levelemre 2007. május 30-án válaszoltak. Már azt gondoltam végre én is azok közé az ügyfelek közé kerülhetek, akik boldogok lesznek, hiszen az Önök ügyfele lehetek. A mai napon megpróbáltam Call Centerüket felhívni a 40383838-as számon 112 alkalommal szakadt meg a hívás, úgy hogy élő emberrel nem sikerült beszélnem. Maguk milyen service level-lel dolgoznak? A telefonköltségemet le lehet vonni abból amit kiküldenek? Annyit szerettem volna elmondani első 50 hívás alkalmával még nyugodtan, hogy a tegnapi napon kaptam egy levelet, amiben arról tájékoztatnak, hogy 8 napon belül rendezzem az elmaradásomat. Ezt Önök május 9-én írták. Szeretném megkérdezni, hogy mikor adták fel????? Amit kiküldenek számlát, azt minden esetben befizettem. Na persze ha nem küldenek számlát, akkor nem tudom befizetni, de már ezt is megbeszéltük kb. 10-szer, hogy küldjenek számlát, és minden alkalommal kitalálnak valamit. Rossz a számlázás, már úton van, hamarosan..... Ha már a szolgáltatási színvonalukat nem mérik, akkor érdemes lenni azt mérni, hogy hány ember kap agyvérzést miközben önöknél próbálja elintézni az Önök által generált ügyeket. Nem kellene előbb rendet tenni a házuk körül? Szeretném, ha rövidebb időn belül válaszolnának a levelemre. Ezt az összeget a mai napon átutalom. És meg fogom keresni az összes befizetést és elküldöm Önöknek, hogy keressék meg a hibát, ugyanis az én számításaim alapján Önök tartoznak 24.000 Ft-tal, amit tavaly átutaltam, de a kimutatásukban sehol sem szerepel, és az összeg a mai napig nem érkezett vissza a számlámra. Ezt kamatokkal együtt kérném visszautalni.
Ui: Lehet még máshol is áramot venni?
Köszönettel, Sr. Attila


Tisztelt Fogyasztóvédelem!

Érdeklődni szeretnék, hogy mit tudnak nekem tanácsolni a következővel kapcsolatban. A helyzet a következő. Még tavaly 20675 Ft túlfizetés történt a TIGÁZ-nál. Utána kaptam is tőlük egy levelet, hogy ez történt, tehát tudnak róla. Azóta eltelt fél év. Azóta egyszer sem tudtam elérni őket telefonon, írtam ajánlott levelet, mellékeltem a csekkeket és kértem őket, hogy utalják vissza részemre ezt az összeget. E-mailt is írtam nekik. Sajnos sem a levelemre, sem az e-mailre nem válaszoltak. Kb. 3x voltam lent személyesen a gödöllői kirendeltségüknél, mire sikerült bejutnom. Nem beszélve arról, hogy mennyi benzin, mennyi telefon stb.... Én rokkantnyugdíjas vagyok, úgyhogy minden fillérre szükségem van. Végül harmadik alkalommal sikerült bejutnom a gödöllői kirendeltségre, ahol mondták, hogy jogos a követelés és postai úton ezt a 20675 Ft-ot el fogják küldeni. Kb. 2 hét eltelt és kb. 13000 Ft-ot kaptunk (pontosan meg tudom mondani, de a papír sajnos most nincs nálam). Tehát még mindig tartoznak.Szóval megint telefonálás. Persze eredménytelenül, mert a telefont senki nem veszi fel, a panaszomat senkinek nem tudom elmondani. Kérdezem én, ha jogos ez az összeg, a hölgy a TIGÁZ-nál mondta, hogy 2 héten belül megkapjuk ezt az összeget, akkor hol a többi. Szeretném, ha segítségemre lennének. Esetleg nem tudnák-e értesíteni a TIGÁZ-t., hogy még mindig több mint 7000 Ft-tal tartoznak, és hogy az ő hibájukból még mindig nem kaptam meg a pénzt. Borzalmas, hogy mennyire felelőtlenek az ott dolgozó emberek és nemtörődömök.
Köszönettel. Várom mielőbbi válaszukat.
Már csak Önökben bízok. B. Istvánné 

Tisztelt Selmeczi Balázs!

Szeretném megköszönni a segítségét. A mai napon megkaptuk a pénzt a TIGÁZ-tól, amivel még tartoztak. Sőt egy nagyon kedves hölgy fel is hívott, hogy megkaptuk-e a pénzt, ami azt hiszem, hogy nem sűrűn fordul elő. Bevallom meg is lepődtem azok után, hogy milyen tortúrán mentünk keresztül és hogy már fél éve tartoztak, és hogy elérhetetlenek voltak. Még egyszer nagyon szépen köszönöm a segítséget. További sok sikert kívánok a munkájához.
Köszönettel és Tisztelettel. B. Istvánné
Tisztelt Cím,

Megkeresésükre hivatkozva tájékoztatjuk Önöket, hogy nevezett fogyasztónk részére 2007.05.23-án 7.548,- Ft majd 2007.05.30-án 13.127,- Ft (összesen: 20.675,-Ft) visszautalásra került a fogyasztó címére. Visszautalásunk tényszerűségét fogyasztónk a mai napon telefonon megerősítette, miszerint a teljes összeget kézhez kapta. Az okozott kellemetlenségért szíves elnézésüket kérjünk!
Tisztelettel: Sz. Margit
TIGÁZ ZRT Call center supervisor

Tisztelt Fogyasztóvédelem!

Többszörösen továbbítottam a ztályához az alábbi email levelem (2006 szeptember 25-én, október 20-án, december 12-én, valamint 2007 január 31-én)Leveleimre október 10-én egy automatikus válaszüzenet érkezett, mely szerint 21 napon belül "vállalják" a válaszadást. Azóta is várom levelüket. Többször próbálkoztam telefonon is választ keresni kérdéseimre, de mindegyik alkalommal utasítottak, hogy írásban forduljak az Ügyfélkapcsolati Osztályhoz.
A Wizz Air Ügyfélkapcsolati Osztálya pedig leveleimet még csak válaszra sem méltatott.Ezek után kérném az Önök segítségét és közbenjárását ahhoz, hogy egy egyszerű válaszlevelet kapjak kérdéseimre a Wizz Air Ügyfélkapcsolati Osztályától
Köszönöm közbenjárásuk,
Illő tisztelettel,
K. Lőrinc lelkipásztor,
Brisbane, Ausztrália
----- Original Message -----
From: Lorinc K To: Hiba! A hiperhivatkozás érvénytelen.
Sent: Monday, September 25, 2006 10:59 AM Subject: OG1MAI – K. Lorinc foglalas

Tisztelt Wizz Air,

Feleségemmel és két kisgyerekemmel folyó év (2006) augusztusában Ausztráliából hazaindultunk Marosvásárhelyre. 2006 július 27-én foglaltam 4 személyre menet-jövet repülőjegyet Budapest-Marosvásárhely és Marosvásárhely-Budapest útvonalakra. Menet 2006. augusztus 16-án Budapestről, valamint vissza-jövet 2006. szeptember 18-án Marosvásárhelyről induló járatokra foglaltam. A foglalás kódja OG1MAI. Augusztus 16-án a New York (Newark) - Frankfurt járat másfél órát késett, ebből kifolyólag a reggel 7.35 órakor induló LH 3440-as Lufthansa Frankfurt-Budapesti járatot lekéstük, ami a Budapest-Marosvásárhely Wizz cAir járat lekésését eredményezte. A Frankfurt-i repülőtérről augusztus 16-án reggel 8-9 óra között felhívtam önöket, a Wizz Airt és tudattam a késés okát. Azt az utasítást kaptam, hogy amikor Budapestre érkezem még telefonáljak.

Egy későbbi járattal Budapestre érkeztünk. A Budapest-i repülőtérről, ha jól emlékszem délután 3-4 óra között ismét hívtam a Wizz Air +36 1 470 9499-es telefonszámot, amikor egy hölggyel beszélgetve elmondtam a késést és az ebből adódó kellemetlenségeinket.
A hölgyet megkérdeztem, a menetjegy kárpótlásának lehetőségéről, ugyanakkor kihangsúlyoztam, sőt megerősítettem, hogy a vissza-jövet Marosvásárhely -Budapest járatot nehogy véletlenül törölje, mert azt igénybe szeretnénk venni. Ennek ellenére szeptember 18-án, amikor Marosvásárhelyen fel akartunk szállni a Wizz Air járatra nem voltunk az utas listán. Kellemetlen helyzetbe kerültem családommal együtt, mert ha nem érkeztünk volna meg aznapdélutánig Budapestre akkor elkéssük a 18.45-kor Frankfurtba induló LH 3447-es járatot, valamint onnan a Singapor-ba SQ325, majd az Ausztráliába, Brisbaneba SQ 235 induló járatokat, ami több ezer dolláros veszteséget jelentett volna számunkra. Szerencsénkre, a Wizz Air szeptember 18-i Budapest -Marosvásárhely járata késett, és így lehetőségünk volt 703 ausztrál dollárért, hitelkártyánkat használva (1460 új román lej) újabb négy jegyet vásárolni amivel Budapestre utazhattunk.
A foglalás kódja M75DEA. Megjegyzés: az 1 éves Tamás csecsemő kisfiamra gyerek árat, valamint az 5 éves Krisztina kislányomra felnőtt árakat számítottak. Tisztelettel kérem a Wizz Airnak ez ügyben felelős illetékeseit, hogy a szeptember 18-án Marosvásárhelyen vásárolt jegyeinket -M75DEA- szíveskedjék megtéríteni - visszafizetni a hitelkártyánkra. Ismételten hangsúlyozni szeretném, hogy augusztus 16-án délután a Wizz Air által alkalmazott hölggyel történt telefonbeszélgetésem felhatalmaz arra, hogy a mulasztást az önök figyelmetlenségére hárítsam. Ugyanis a telefonbeszélgetés alkalmával kihangsúlyoztam, hogy a visszajövet (Mvhely. -Bp.) járatról ne töröljék, ennek ellenére ez mégis megtörtént.
A szerencsén és az ismételten megvásárolt jegyen múlott, hogy az ázsiai és ausztráliai csatlakozó járatainkat nem veszítettük el. Köszönöm megértésüket!
Tisztelettel, Lőrinc K.

P.S. Amennyiben kérésem nem lenne egyértelmű az önök számára, kérném szépen továbbítsák az önökkel történt telefonbeszélgetésem másolatát. 

Tisztelt Lelkipásztor Úr!

A Fogyasztóvédelmi Alapítványnak és Ügyfélszolgálatunkra küldött levelére reagálva sajnálatunkat fejezzük ki a kellemetlenségekért, és az alábbiakról m.A rögzített telefonbeszélgetést visszahallgattuk, melyből kiderült, hogy Ön valóban csak a lekésett járat jegyárának adó/illeték tartalmát igényelte vissza. Sajnos Telefonos Ügyfélszolgálatunkon dolgozó kollégánk ezt az információt hibásan rögzítette, így a teljes jegyár adó / illeték tartalmát utalták vissza, mely a jegy törlését eredményezte. Mivel fentiek miatt Önnek új jegyet kellett vásárolnia a repülőtéren, így annak teljes árát a mai napon visszairányítottuk a foglalásnál használt kártyára.
Tapasztalataink alapján az összeg 3-10 napon belül megérkezik számlájára. Tekintettel a felmerült kellemetlenségekre és panaszának nem megfelelő módon történő kezelésére, a jegyár visszatérítésén felül szeretnénk felajánlani 100 EUR leutazható kreditet, melyet egy éven belül új foglalás készítésénél beszámítunk. Új foglalás készítéséhez, kérem hívja Call Centerünket a 470-9499-es budapesti telefonszámon, ahol a foglalási kódra hivatkozva kollégáim készséggel állnak rendelkezésére.
Megértését és türelmét köszönjük valamint ismételten elnézését kérjük a kellemetlenségekért. Üdvözlettel: Mihály N.

Tisztelt Fogyasztóvédelem!  

Természetesen bonyolult lenne leírnom kálváriánkat a telefonos .Igyekszem rövid lenni: párom egyéni vállalkozó, lányom fél évre Németországban tanul. A féléves tanulás előtt kötöttek egy kedvezőnek tűnő társ-csomagot március közepén. Itt hiba történt a többoldalas szerződéskötéskor, egy "x" nem jó helyre került, így azóta keményen mindkét félnek számláznak bizonyos díjat /tizenkét-tizenháromezer forintot/ havonta.Reklamáltunk, bizony nehezen, bonyolult módon. /Győrben az ügyfélszolgálat is használhatatlan, csak a bizonyos telefonszámon, megfelelő labirintust megjárva jutunk az illetékeshez, aki intézkedik. Vagy nem?/ Ígérték, hogy nem kell föladnunk a kiszámlázott csekket, vonjuk le az esedékes tizen-párezer forintot. Megtettük. Tegnap jött SMS, miszerint 30 000 forinttal tartozunk, egyirányúsítanak. Telefon, ígéret, jó lesz így, következő hónapban visszaszámlázzák az eddigi túlfizetést. Ezek ellenére ma reggel egyirányúsítottak. Telefon, újabb összeg, természetesen mindig magasabb, mint előzőleg.
Már a Vodafone tartozik, de nem tudnak telefonálni.Nem látok kiutat. Csak föl vagyunk háborodva. Hova fordulhatunk, mit tudunk tenni?
Köszönöm, hogy írhattam, főleg, ha sikerül eredményt is elérnem.
Tisztelettel: B. Andorné


Tisztelt Cím,  

A SofLens 66 kontaktlencse egy havonkénti cseréjű, eldobható lencse. Ez a magas víztartalmú kontaktlencse kiváló oxigénáteresztő képességgel rendelkezik, így a szem jobban "lélegzik". Kényelmesebb, biztonságosabb és hosszabb távú kontaktlencse viselést biztosít.

 http://www.ofotert.hu/index.php?page=termekek&p2=kontaktl&p3=lencsek&p4=soflens66

Ezt HOL lehet venni Budapesten? Mindenhol azt mondják NINCS készlet, az ár nem stimmel és nem tudják róla a boltokban mert nincs Ha nem stimmel, akkor MIÉRT van egy ilyen információ már több mint fél éve az internet oldalon??? Szeretnék venni a hirdetés alapján 2 dobozt (5,5-es 5,0 dioptriást). Kérek egy információt, HOL lehet őket megvenni a fenti áron! Biztos vagyok benne, hogy az OFOTÉRT lánc nem dolgozik félreértendő és direkt félrevezető adatokkal – ez csalás lenne! A vevő látja ezt a hirdetést a neten, megy vele a boltba, és nem kap amit megígérnek a web-en?!  Ez a termek egy kifutó termék, de az „akció” maga félrevezet, mert sem az ár sem a termék úgy elérhető, mint a weboldalán írtak! Minden boltnak köteles volt visszaküldeni a terméket a raktárba – onnan lehet rendelni, de más áron (Ofotért árlista: 21.360 Ft, törzsvásárlói kártyával: 19.956 Ft – internet akció: 17.376 Ft!!!)!
A rendelés vagy a várakozási idő engem nem zavar – de nagyon zavar viszont az ara, mert ez egy tejes más ár!!! Frank M.

Tisztelt M. Úr! Tisztelt Elnök Úr!

A SofLens66 kontaktlencse szférikus kivitelű változata kifutó termék, a gyártó ((Bausch&Lomb) tájékoztatása szerint gyártása ez év folyamán véglegesen lezárul. Régi Vásárlóinknak, akik már viselik ezt a lencsét, a raktári kapacitás, tartalékok erejéig tudjuk még kiszolgálni, ám új viselőknek már nem ajánljuk, mert a folyamatos viselést biztosítani nem áll módunkban. Természetesen, minden SofLens66 kontaktlencsét viselő Vásárlónk figyelmét időben felhívtuk a termék megszűnésére, és díjmentesen más, hasonló minőségű- és paraméterű kontaktlencse kipróbálást is biztosítjuk részükre.
Honlapunkon még megjelenítettük ezt a terméket, hiszen a cyliinderes változat továbbra is gyártásban, így kínálatunkban is marad. A honlapon megjelenített adatok tájékoztató jellegűek, ajánlatnak nem minősülnek, a változtatás jogát fenntartjuk, ahogyan azt a jogi nyilatkozat is megfogalmazza.
A változásokat, változtatásokat igyekszünk a honlapon is követni, hiszen célunk a Vásárlók tájékoztatása. A frissítés már folyamatban van. Szükségesnek tartom, hogy felhívjam a figyelmet arra a szakmai (kontaktológiai) tényre, hogy az érdeklődő számára egy dioptriában és árban megfelelőnek, tetszetősnek tartott kontaktlencse nem biztos, hogy valóban megfelelő is az adott személy számára. Van ugyanis még néhány nem elhanyagolható paraméter, melyet a kontaktlencse kiválasztásánál, ajánlásánál a szakembernek figyelembe kell vennie. Ilyen adatok például a szaruhártya, kontaktlencse görbülete, átmérője, anyaga, a könnytermelés mértéke.
Tisztelettel és üdvözlettel: Sz. Mariann

Tisztelt Cím!

Szeretném véleményüket kérni. Problémám nem egyedi, és nem egyszeri. Kalocsán 2006-ban átszerelték a kábel tv -t. Ekkor szerződést kötöttek az ügyfelekkel, velünk 2006. november 22.-én, családi csomagra 5.426 Ft értékben. Teltek - múltak a hónapok, a FiberNet Zrt. lelkiismeretesen küldte a havi díjról a számlákat 4.069 Ft-ról, melyet mi havonta be is fizettünk. 2007 május 29-én ismét bedobták a postaládába a havi fizetési csekket, melynek összege: 15.094 Ft. Hozzáteszem, időközben ismét módosított a havi díj összegén, melyről tájékoztatást, értesítést nem adott! /jelenleg már 5.790 Ft a havi díj/ Kérdésem: visszamenőleg, egy összegben kérheti-e a FiberNet a befizetést? Kötelesek vagyunk-e az összeget befizetni? /6 hónap eltelt, a cég által kiküldött csekkeket befizettük/, avagy kérhetjük e a részletfizetés kedvezményét, hiszen a cég nem a szerződésnek megfelelő összegről küldött havi számlákat?
Esetem nem egyedi, a város lakosainak nagy % szembesült ilyen számlával!
Köszönettel: N. T., Kalocsa


Jó napot,

Van egy problémám, ami a következő. 2007 év elején vettem egy billentyűzetet 14 000 forintért a Székesfehérvári Media Markt áruházban. A használatba vétel után kb. két hét múlva kiesett az egyik gomb. Visszavittem s nem akarták cserélni, mivel szerintük állítólag NEM RENDELTETÉSSZERŰ használat miatt ment tönkre. Kérdem, mire lehet használni egy billentyűzetet, ha nem arra, hogy gépeljünk vele, s ez már nem is rendeltetésszerű használat? Az önök bevonását helyeztem kilátásba, erre kicserélték. Gondoltam, ezután már nem lesz problémám vele, de a napokban észrevettem, hogy a gombok egyesével mondják fel a szolgálatot. Lehet, hogy a nem rendeltetésszerű gépelés következtében? Az lenne a kérdésem, hogy mit tehetek, mert ha újra beviszem, akkor valószínű, hogy megint a használati hibával jönnek és nem akarják javítani. Az ára viszont nem engedi meg számomra, hogy egyszerűen kidobjam.
E mellett az egyszerű nevesincs 500 forintos billentyűzettel semmi gondom nincs.
Üdvözlettel: D. SÁNDOR


Tisztelt Fogyasztóvédelem! 

Az alábbi levelemben panasszal kívánok élni a UPC Magyarország Kft-vel szemben, mivel úgy gondolom, hogy az általuk kezdeményezett szerződésbontás sem jogszerű, sem etikus nem volt, ahogy azt velem szemben végrehajtották. 
Az előzmények részletesen:
2007. május 29-én reggel, amikor fel akartam csatlakozni az internetre otthon, észrevettem, hogy az internet szolgáltatás, amit a UPC Magyaroszág Kft nyújt nekem, nem üzemel. Ehhez fontos megemlítenem, hogy az internet számomra munkaeszköz, amelyen 24 órás ügyeletet kell adnom, és meg nem léte óriási veszetséggel járhat, cégemnek ez komoly anyagi veszteséget tud okozni, ha nem tudom az adott hibát elhárítani, az internet kapcsolat meg nem léte miatt.  Felhívtam a UPC ügyfélszolgálatát, ahol közölték velem, hogy az internetemet lekapcsolták, mert a UPC szerződést bontott a hálózatot üzemeltető EuroCable társasággal, így ők nem tudnak nekem internetet szolgáltatni a jövőben. Erről - ugyancsak az ügyfélszolgálatos hölgy tájékoztatása szerint - a EuroCable engem levélben értesített, és fel is hívták a figyelmemet ebben a levélben, hogy új szerződést kell kötnöm egy másik szolgáltatóval, a FiberNettel (FiberNet Kommunikációs Zrt.).
A hölgy megadta a FiberNet elérhetőségét is, 3 darab mobiltelefon-számot. A szerződésbontás május 29-től érvényes, ezért is bontották a szolgáltatást.
Részükről az ügyet elintézettnek tekintették.
A következő problémáim vannak az esettel:

1. Az alaphelyzetet én jogszerűtlennek tartom, mert én a UPC-vel álltam szerződéses kapcsolatban (velük kötöttem internet szolgáltatásra szerződést), tőlük kaptam havi számlát és nekik fizettem a szolgáltatás díját. Én semmilyen szerződéses kapcsolatban nem álltam a EuroCable társasággal, hivatalosan semmi közöm nem volt hozzájuk. Nem értem, miért egy harmadik fél küld nekem levelet a szolgáltatás megszűntetéséről, ahelyett, akivel szerződtem. Akivel én ténylegesen szerződésben álltam, nem küldött semmilyen értesítést a köztünk lévő szerződés egyoldalú megszüntetéséről, sőt, kérdésemre minden felelősséget a EuroCable-re hárított át, amely félhez engem semmilyen jogviszony nem fűz. Ez számomra jogszerűtlennek, de legalábbis etikátlannak tűnik. 

2. Az említett levelet nem kaptam meg május 29-én reggelig, így semmit nem tudhattam a fent említett eseményekről. A levelet végül aznap kora délután kaptam kézhez, normál postai levélben, még csak nem is ajánlottan. A levelet a EuroCable küldte, minden bocsánatkérés nélkül, egyszerűen közölve a tényeket. Aznap nekem sürgősen dolgoznom kellett volna, amit nem tudtam megtenni, ehelyett 2 órámba telt, mire megértettem, mi is történt. A levelet a EuroCable május 24-én kelteztette. Ha optimálisan számoljuk, és másnap feladták, a levelet én harmadnap kaphattam volna meg (május 26), amely azonban szombat volt. Május 28 pünkösd hétfő volt, így május 29. kedd lehetett az első lehetséges nap, amikor a levelet megkapom (amely meg is történt), amely a szerződésbontás aktuális napja. Tehát lehetetlen volt, hogy engem levélben előre értesítsenek. Ezt is teljesen etikátlannak vélem, és kétségbe vonom a jogszerűségét.  Engem a fenti történések gyakorlatilag belekényszerítettek abba a helyzetbe, hogy tudtomon kívül internet nélkül maradjak, úgy, hogy a szolgáltóm egyoldalúan, értesítés nélkül, gyakorlatilag azonnal szerződést bontott velem. Hogyan lehetséges ez ma Magyarországon? Mit tehetek én ez ellen? 

3. A UPC ügyfélszolgálatosától, első felháborodásomban vezető beosztású személyt kértem, hogy azonnal beszélni akarok valakivel, felette. Azt mondta, hogy nem tud ilyen személyt adni, többszöri kérésemre sem. Azt ajánlotta fel, hogy az adott személy fel fog engem telefonon keresni, adjam meg a számomat. Megadtam, noha jeleztem, hogy ilyen ígéretet kaptam már korábban, és nem kerestek fel. Megnyugtatott, hogy most nem fog ilyen előfordulni, meg fog keresni az adott személy. A UPC-től azóta sem kaptam telefonhívást... 

4. Hívtam a EuroCable-t, ügyfélszolgálat reggel 10-től 17 óráig van, sürgős esetben üzenetben megadhatom az elérhetőségemet, vissza fognak hívni. Ez reggel fél kilenckor volt, tehát ők, noha tudták, hogy sok ember hoztak ilyen helyzetbe (hallomásból úgy értesültem, hogy körülbelül 2000 embert érintett az eset), semmit sem tettek, hogy segítsenek az adott helyzet megoldásában. 

5. Az új szolgáltató, a FiberNet, csak mobiltelefonszámon volt elérhető. Természetesen a vonal túltelített volt, így a gépi hang arra kért, hogy tartsam a vonalat. Mobiltelefont hívva ez egy teljesen irreális, nagy költséggel járó dolog, de ha Internetet akartam, meg kellett tennem.
A kiszolgáltatottság érzése fogott el, hiszen a UPC elhárítja az eseményeket magáról, a EuroCable nem elérhető, az új szolgáltató, a FiberNet pedig tele van munkával a több száz ölébe hullott új partner miatt, nem foglalkoznak egy-két esettel, aki esetleg nem megy bele ebbe a vérlázító színjátékba...  Kérdésem az, hogy hogyan lehetséges ez ma, hazánkban? Az adott történet alapján minden jogszerű és etikus volt? Mit tehetek én, mint magánszemély? Milyen felelősség terheli a fenti cégeket, elsősorban a UPC-t, aki semmit nem tett értem, mint fogyasztóért? 
Kérem, hogy hivatalosan vizsgálják ki az esetemet. Ha ez nem lehetséges egy e-mail alapján, kész vagyok hivatalos panaszt tenni, útmutatásaik alapján.
Tisztelettel, B. Gábor


Tisztelt Alapítvány!  

Azzal a kérdéssel fordulok Önökhöz, hol, és miként lehet bejelenteni egy üzlet termékével kapcsolatos problémákat? A 11. kerületi, gazdagréti Match Áruházban szoktam vásárolni, ahol az elmúlt hónapban többször olyan tejet (Profi tej, 1,5%-os, visszazárható) kaptam, ami a lejárat előtt 1-2 nappal megromlott, savanyú lett, összement. Ma különösen mérges lettem, mert a dátum szerint 05. 22-én lejáró tejet 05. 21-én felbontottam, és az már akkor nagyon büdös és savanyú volt. Mellékesen a dobozt a kupak leszedésével lehetett csak kinyitni (bár ez először fordult elő). Szeretném tudni mi ilyenkor a teendő, milyen lehetőség van rá, hogy valóban kivizsgálják a problémát? Máshol vásárolt tej még sosem romlott meg a hűtőmben, lejárati napon is jó ízű volt. Elképzelhető, hogy csak a hűtőpult van rosszul beállítva, de jó lenne, ha hivatalosan ki lehetne vizsgálni, mi a hiba oka, mert egyrészt már elég sok pénzt "öntöttem ki", másrészt nem tudom, más terméknél esetleg nem fogyasztok-e el olyat, ami már nem a legjobb minőségű.
Válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel, H. Adrienn 

Kedves Vásárló!

Köszönjük május 21-i levelét és sajnáljuk, hogy az adott termékkel minőségi problémái voltak.
A beszállítónál auditot rendeltünk el (gyártási és hűtőlánc átvilágítás). Nagyon remélem, hogy hasonló panasz nem fordul elő a jövőben és elégedett vevőink között tudhatjuk.
Amennyiben a postai címét megadja a kedves vevő, szeretnénk egy 1.000 Ft-s utalvánnyal kárpótolnii
Üdvözlettel: K. Judit

Tisztelt Címzett!  

A következő problémával fordulok Önökhöz. 2006. 11. 27-én vettem át az alábbi lakást, addig az előző tulajdonos lakott benne. A változásról a TIGÁZ-t levélben értesítettem, melyben mellékeltem a névátíráshoz szükséges dokumentumokat (átadás-átvételi jkv., adás vételi szerződés). 2007.01.09-én kaptam egy csekket tőlük, ami 2006.10.01-2006.12.31-ig számlázott időszakról szólt, tehát 1 hónap helyett a teljes negyedévet nekem számlázták ki.Felhívtam a kék számukat, ahol elmondták, hogy véletlenül 10. 01-től „költöztettek be” a lakásba. Azt mondták, ne adjam fel a csekket, írjak e-mailt az ügyfélszolgálatuknak, válaszolnak rá. Január 17-én írtam az első e-mailt, melyben kértem az adatok pontosítását és részarányos számlázást. Februárban és márciusban ismét elküldtem ezt az e-mailt, mert választ nem kaptam, telefonon is beszéltem velük, azt mondták várjak, nagyon sok a levél, amire válaszolniuk kell. A csekket nem kell feladnom. Volt egy hölgy, aki a telefonszámomat is felírta, mondván utánanéz, mit lehet tenni és visszahív. Természetesen nem hívott vissza. Végül áprilisban azt tanácsolták telefonon, írjak levelet Nyíregyházára. A levelet megírtam, április 13-án ajánlva feladtam, újra mellékeltem az átadás-átvételi jkv.-et. Erre sem válaszoltak (majdnem 7 hét eltelt, ha jól tudom, 30 nap a válaszadási határidő). Ellenben múlt héten kaptam tőlük egy levelet, melyben felszólítanak, hogy tíz napon belül fizessem be a tartozásomat.
Ma ismét felhívtam (05. 29.) a kékszámukat, utána tudnak-e nézni, hogy áll az ügyem. Adtak egy nyíregyházi telefonszámot, ahol közölték, hogy ők nem telefonos ügyfélszolgálat. Érdeklődjek levélben, miért nem válaszoltak még a korábbi levelemre! Gondolom erre biztos válaszolnának. Tanácsukat, illetve segítségüket szeretném kérni, mit tegyek? Ha feladom a csekket és kiderül, hogy jogos a kifogásom, nem fogják jóvá írni, vagy megint levelezhetek emiatt hónapokig. Ha nem adom fel, átadják ügyvédnek az ügyet, úgy hogy a leveleimmel nem is foglalkoztak?
Üdvözlettel: K. Szilvia


Tisztelt Fogyasztóvédelem!

Budaörsön lakom. A kábeltv-internet-telefon szolgáltatást az Eurocable nyújtja, tegnapig (Pünkösd hétfő) panaszmentesen. Az internet és kábeltelefon szolgáltatást a UPC-vel kötött szerződés szerint kaptuk. Tehát nekem személyesen a UPC-vel van szerződésem. Pünkösd hétfőn este 6 óra körül nem postai úton, 3 levelet kaptunk. Elolvastuk, meglepődtünk. Az Eurocable mint a budaörsi kábelhálózat üzemeltetője és a UPC közt megszűnt a szerződés 2007. május 29-ével (Ezt május 28-án Pünkösd napján este 6-kor kell közölni az előfizetővel?). A szolgáltatás folyamatos biztosításához újra kell szerződnöm a Fibernettel, aki mindhárom szolgáltatást fogja nyújtani. Ma reggel se telefon, se internet...
Mivel én a UPC-vel állok szerződésben, egyértelműen őket tudom hibáztatni, nem nyújtják a megállapodott szolgáltatást. Másrészt, nekem a UPC-vel 2007. dec. 20-ig hűségszerződésem van. Ezzel a szerződéssel mi lesz? Csak nekem kell tartani magamat a szerződéshez, vagy esetleg a szerződésben mindkét fél kötelességeit és jogait szokták leírni? ... Kérem mihamarabb járjanak utána ennek a lehetetlen helyzetnek, mert a munkámhoz szükségem volna a telefonra és az internetre is.
Valószínűleg ezzel nem én vagyok egyedül Budaörsön.
Köszönettel: H. Norbert


T. Fogyasztóvédelem! 

Tavaly a T-Com üzletkötője egy előnyös ajánlatot tett díjcsomag-váltásra. Az addig használt Teleperc csomagot (havi 4.000-6.500 Ft-os számlák voltak), váltsuk át a TOTÁL díjcsomagra, melynek lényege, hogy a t e l j e s havi előfizetési díj (4.000 Ft) lebeszélhető 20 Ft/perc díjszámítással, vagyis 200 perc lebeszélhető. A szerződési feltételek szerint ez a "kedvezmény" a következő hónapra nem vihető át. 
A panaszom a következő: még "apró betűben" sem tájékoztatnak arról, hogy a havidíjat a hó 1. napjától a naptári hónap utolsó napig számítják, DE a beszélgetések számlázásának időpontja ettől eltér: 23-tól 25.-ig, vagy a következő hónapban már 26-tól 18.-ig számláznak. Tehát a fogyasztót megtévesztik a havidíj lebeszélhetőségével, és így számla szerint 149 perc vonalas beszélgetésre sikerült 6601 Ft bruttó számlát kihoznia "Szolgáltatómnak" max. 4.000 Ft helyett  Véleményem szerint a T-Com visszaél erőfölényével, monopolhelyzetével és tisztességtelen piaci magatartást tanúsít ügyfeleivel szemben, kihasználja hogy szolgáltatási területén nem választható szabadon más lakossági szolgáltató, (pld. UPC) ott lényegesen olcsóbb kábeltévé-telefon-internet díjak vannak, a T-Com szabad prédának tekinti a szolgáltatásait eltűrni kényszerülőket. 
Az elektronika mai fejlettsége mellett cinikus hozzáállásnak tartom az ügyfélszolgálatuk kioktató stílusát, hogy nem lehetséges a havidíj és a beszédforgalom számlázásának időpontját egységesíteni, különösen olyan díjcsomagnál mint a TOTÁL. Véleményem szerint ezt a díjcsomagot nem is igazán reklámozzák, következésképpen nem számottevő ezek mennyisége a T-Com előfizetői között, majd gúnyos hangon közlik hogy csak nyugodtan forduljak a Fogyasztóvédelemhez, akár a Hírközlési Felügyelethez.
Budapest, 2007 május 25.-én.
Üdvözlettel: M. János

 

Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló  Kapcsolat   A lap tetejére