Vissza

 


Minden szervizeléssel egyre rosszabb

Amikor visszakaptuk a szervizelés után a készüléket újabb hibák jelentkeztek, amik eddig nem is fordultak elő: Hármas vagy kisebb őrlésen nem működik a gép. Ledarálja a kávét, majd hibakódot ad ki, hogy túl apróra darálja a kávébabot, nem főz kávét. Nagyobb őrlési fokozaton főz kávét, de az egy híg ihatatlan lötty lesz.(DeLonghi sajátmárkás kávébab, előzőleg is ez a kávé volt használva és ilyet nem csinált). Egy csavart is találtunk a gép belsejében.
Szóval a második szervizelés után még rosszabb állapotban kaptuk vissza a gépet! Többször is jeleztem az Euronicsnak e-mailben a problémákat. Felvettek több panasz jegyzőkönyvet is, amiben a részletesen leírt problémákat csak részlegesen válaszolták meg. Amikor ezt jeleztem ismételten felvettek egy panasz jegyzőkönyvet. Amelyre a hivatalos válasz ismételten hiányos volt, sok kérdésemre nem kaptam választ. Én többször is kértem a készülék cseréjét és hivatkoztam arra is, hogy a szervizelések után a gép minősége még rosszabb lett. Újra és újra tájékoztattak, hogy cserére abban az esetben van lehetőség, ha a termék nem javítható és csereutalványt állít ki a szerviz, illetve harmadik javítás után." De az ő szervizük nem hibás, inkább kioktattak, hogy az őrlést , hogy kell beállítsam. Ezt ismételten nem fogadtam el.
Harmadjára is szervizbe küldték.
Visszakaptuk harmadik szervizelés után a készüléket a szerviz ellátta a készüléket egy üzenettel, melyet kinyomtatva ráragasztott a kávégépre “…hibátlan gyári jellegnek megfelelő a készülék…”. Ekkor már a szerviznek is utána olvastam (Kisgép Kft.), sajnos szomorúan tapasztaltam google értékelések alapján, hogy mások sem voltak elégedettek a kávéfőzőjük javításával.
Szóval a harmadik szerviz után megint nem lett jobb a gép, sőt rosszabb. Ekkor már az 5-ös daráláson vagy ennél alacsonyabb darálási fokozat beállításon sem főzte le a saját márkás DeLonghi kávét és hibakódot ad ki. Ezt nem éppen nevezném hibátlan gyári jellegnek!
Ismételten jeleztem többször is a problémámat, de megint kioktattak, hogy az őrlést hogy állítsam be, és hogy különböző kávébabok vannak, amit nem biztos hogy le tud főzni a gép. Nem fogadtam el értelmetlen a válaszukat. Mivel az első szervizelést megelőzően minden őrlésen lefőzte a kávét hibátlanul. Nem tartom azt sem logikusnak, hogy a DeLonghi csinálna egy olyan kávéfőzőt amivel a saját márkás kávébabjukat ne lehessen lefőzni. Ráadásul van összehasonlítási alapunk is. Lányomék, egy ugyanilyen típusú kávéfőzőt vásároltak még januárban, pár nappal utánunk. Náluk azóta is hibátlanul működik a készülék, tehát van összehasonlítási alapunk! Az ő készülékük, ugyanezzel a kávébabbal minden beállítási módozatban főz kávét, ami finom is. A lefőtt zacc is száraz nem tocsog a vízben.
Az Euronics a három szervízelést követően is újra szervizbe küldte a készüléket negyedjére is! Többször kértem, hogy cseréljék, de ennek ellenére negyedjére is szervizbe küldték. Így nagyjából fél éve nem tudunk rendes kávét inni és a fenti huzavona még most is tart, ahelyett, hogy kicserélték volna a kávéfőzőt.
Az Euronics weboldalon 2023.04.25-én véleményeztem a készüléket és pár sort írtam a jótállási mizériával kapcsolatosan is, de a mai napig a moderátor még nem fogadta el és nem jelent meg a vélemények között!
Ebben az esetben mit tudok tenni, milyen lehetőségeim vannak?
Jogszerű e az eljárás, hogy a három szervizelés után még negyedjére is szervizbe küldik a gépet? Mik a további lehetőségeim? Ezt a silány gépet már semmiféleképp nem szeretném elfogadni, a sok szerviz után világosan látszik, hogy nem fog működni megfelelően.
Többször kértem a cserét, de az Euronics szerint hibátlanul működik egy olyan készülék amivel nem tudok kávét főzni.
Köszönöm válaszukat! István

Tisztelt Elnök Úr,

Röviden összefoglalom az általam ismert információkat az esettel kapcsolatban.
A készülék valóban többször járt szervizünkbe, azonban tényleges javítás csak 1 alkalommal történt. Az első alkalommal tejhabosítási problémával érkezett szervizünkbe a készülék. Ezt a hibát elegendő lett volna a tejszelep otthoni tisztításával orvosolni, de mivel a tejtartály törötten érkezett szervizünkbe, így azt méltányosságból díjmentesen kicseréltük úgy, hogy törésre a gyártói garancia nem vonatkozik.
Második alkalommal valóban volt javítás. A készülék hibás főszelepét cseréltük. A többi alkalommal az átvizsgálás, és a tesztek alatt minden funkció megfelelően működött. Azt tudnia kell, hogy Mi mint szerviz az Ügyféllel sosem voltunk közvetlen kapcsolatban.
A készülék minden esetben a bolton keresztül érkezett szervizünkbe. Tucatnyi levelet váltottunk a bolttal,és a gyártó callcentrerével az esettel kapcsolatban. Minden esetben leírásokkal próbáltunk segíteni az Ügyfélnek hogyan használja helyesen a kávéfőzőjét.
Az utolsó alkalommal, már videófelvételeket is készítettünk a tesztekről, hogy a készülék hiba nélkül működik.
Azt, hogy ez a készülék silány minőség lenne a gyártó nevében is elutasítom. Elég lett volna megnézniük az internetes áruházak oldalán található értékeléseket. Az eladó szerv, Euronics oldalán pl. 5-ből 4,8-as a termék értékelése, ezt azért nem nevezném silány minőségnek. Levelem végeztével még azon gondolkodtam, hogy a leírt kritikáját, inkább a forgalmazó felé kellett volna megfogalmaznia. Az Ügyfél, mint vásárló a forgalmazóval áll fogyasztói jogviszonyba. Jelen esetben az Önök egyik kiemelt támogatójával az Euronics-al. A jótállás kötelezettje a forgalmazó. Hiba esetén az Ügyfél a forgalmazótól kérhet kijavítást, vagy cserét. Ha a forgalmazó a szervizbe küldi a terméket, akkor mi, mint a gyártó szerződött szervizpartnere a hiba díjmentes kijavításában tudunk közreműködni. A bolt bármikor dönthetett volna úgy, hogy saját felelőségére kicseréli az Ügyfél készülékét, Ügyfél elégedettségre hivatkozva, de nyilván ez nekik többletköltséget okozott volna, ezért nem tették meg.
Szervizünk méltányosságból kicserélte a tejtartályt, több alkalommal tesztelte a készüléket a gyártó költségére, leírásokat küldtünk a helyes üzemeltetésről, videót készítettünk a tesztekről,
Tisztelettel, H. Lajos ügyvezető, Kisgép Kft.

Tisztelt Selmeczi Balázs,

Először is köszönöm eddigi válaszát és fáradozását.
Első levelére reagálva elmondanám még, hogy készítettünk képeket a zacctartály tartalmáról (első szervizelés utáni képek),hogy tocsog a vízben, a csavarról, amit a gépben találtunk a szervizelés után és van egy darab videófelvétel is (a második szervizelést követően) arról hogy megáll a készülék és hibakódot ad ki.
A második, a szerviz levelével kapcsolatosan a következőkkel egészíteném ki.
Az első szervizelés után a tejhabosítási problémát nem is vitattuk, ezt megoldották. De azt nem gondolnám, hogy kb 8db cappuccino lefőzése után a tejszelep eltömődött volna. A használati utasításnak megfelelően minden egyes főzés után a tejtartály tisztítása gomb használatával tisztítva lett a készülék a használati utasításnak megfelelően. De a zacctartályban levő sok víz mennyiségét nem oldották meg, ugye ezt is jeleztem többször.
A második szervizeléskor cseréltek egy szelepet ezt írták az emailben is. A második szervizelést követően nem főzte le már a kávét bizonyos fokozatokban, tehát olyan problémák jelentkezte, amik eddig nem fordultak elő. Az Euronics még javasolta nekem, hogy vegyem fel a kapcsolatot a Kisgép Kft-vel, de én ezt nem tettem meg sem telefonon sem e-mailben mert én az Euroniccsal állok kapcsolatban. Én annyit tettem, hogy nem hivatalos úton a google véleményezésnél írtam meg véleményemet és a tapasztalataimat a Kisgép Kft. Oldalára. Ha tucatnyi levelet váltottak egymás között a felek akkor tudhatná a szerviz is, hogy van egy ugyanilyen készülékünk amit kifogástalanul tudunk használni és soha nem merült fel semmi problémánk. Ott teljesen megfelelően tudom állítani az őrléseket, tehát tudom, hogy kell helyesen használni!
A hivatalos magyarországi DeLonghinak is írtam, a weboldalukon található kapcsolat fülön (email címet nem találtam) 2023.06.05-én, problémámmal kapcsolatosan, de a márka minőségét nem vitattam ebben az üzenetben sem. Egyébként tőlük választ nem kaptam. Továbbá amit még el tudok mondani, hogy az Euronicsban személyesen az ügyfélszolgálatos hölgy azt mondta nekünk, amíg a szerviz nem állít ki csereutalványt nem cserélik a gépet.
E-mailben is ezt jelezték felém többszöri csereigényem után is.
Köszönettel. István

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére