Vissza

 


A szerviz válasza

Tisztelt Elnök Úr,

Köszönjük, hogy továbbította a részünkre a bejelentést, melyet ezúton kívánunk megválaszolni.
Sajnálattal vettük tudomásul, hogy vevőnk írt Önöknek minden jóindulatú és díjmentes segítségünk ellenére is. Válaszolva a lényegi megkeresésre, miszerint 50 napja nem készült el az úr órája, amit egyrészről sajnálunk, másrészről nyilván nyomós oka van.
Legfőképpen az, hogy több mint 10 márkának vagyunk a hivatalos szakszervize, azon belül is több ezer típusú óráról beszélünk, amiből havi több száz darab érkezik be hozzánk javításra. Elhiheti, hogy igyekszünk tartani a tempót.
Ellenben ebből kiindulva nyilván egyetlen egy szerviz sem, legyen szó autó-, műszaki cikk vagy óraszervizről, nem képes és nem is áll szándékában több tízezer féle alkatrészt állandóan készleten tartani, egy esetleges meghibásodás miatt.
A leggyakoribb problémára mint a szíj elhasználódása, vagy egy szükséges elemcsere, természetesen mi is fel vagyunk készülve, de ha az óra fejében, tehát a tokban vagy a szerkezet bármely részében van szükség javításra, ahhoz az esetek 90%-ban mi is az adott javításhoz rendeljük, azt a bizonyos specifikus alkatrészt a gyáraktól. Ez az a folyamat, amit nem tudunk sajnos se lerövidíteni, se befolyásolni, mert sok esetben nincs a gyárban sem éppen készleten, vagy meg kell várni a következő gyűjtőszállítmányt, mire a sok apró alkatrészből összegyűlik egy szállításra érdemes mennyiség.
Összességében azt szeretném érzékeltetni, hogy ilyen mennyiségnél prioizálnunk kell, tehát a garanciális, majd a fizetős munkák kerülnek először sorra, és csak ezután jön minden egyéb.
Nyilván minket is kötnek a magyar jogszabályok, ami sajnálatos módon számunkra nem túl életszerűek, tekintve az előbbiekben felsoroltakat, ennek ellenére törekszünk a határidők betartására, ezért is próbálunk maximálisan rugalmasan és segítőkészen a vásárlók rendelkezésére állni.
Mint ahogy ez jelen esetben is történt, annak ellenére, hogy a garanciafüzetünkben egyértelműen le van írva, hogy jótállási időn belüli a szakszervizbe szervizeltesse az óráját. Ez számunkra egy egyértelműen megfogalmazott gyűjtőfogalom, amiben MINDEN ÓRÁVAL KAPCSOLATOS SZERVIZELÉSI PROBLÉMA BELETARTOZIK. Lehetetlenség felsorolni az összes, több száz féle szervizelési típust, és úgy megfogalmazni, hogy az mindenkinek minden körülmények között megfeleljen. A legfontosabbakat és amiből sajnos a legtöbb félreértés és egyben a legtöbb szerzvizes probléma is adódik, mint az óra vízzel való érintkezése, így is több oldalon keresztül kitérünk rá.
Jelen esetben nem érzem jogosnak a reklamálást, pláne úgy hogy az úr csak akkor érezte szükségét behozni az óráját hozzánk, mielőtt közeledett a garanciaidő lejárta. Ebben némi szándékosságot vélek felfedezni, hogy akkor még gyorsan ingyen megjavítassa, miután valaki más már kárt okozott a szerkezetben:
Egyrészről garanciaidőn belül ingyenesen cseréljük az elemet az általunk Magyarországon forgalomba hozott márkák óráiban, másrészt logikusan végiggondolva, ha már valaki más megnyitja az órát, abban reménykedve, hogy "csak elemcsere", és számunkra nyomon követhetetlen munkát végez a szerkezetben, akkor mi hogy vállaljunk rá garanciát!? Azt hiszem ez elég logikus felvetés!?
Az óra tulajdonosoknak kéne végre elfogadni azt a tényt, hogy az óra is egy műszaki cikk, amire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, mint minden egyéb ilyen kategóriájú termékre, amit tejesen magától érthetően a szakszervizbe visznek vissza garanciaidőn belül. Abban az esetben ha ezeket a tárgyakat is a szakszerviztől eltérő helyen szervizeltetjük, fizetünk kell érte és még a garanciát is elveszítjük.
Vásárlónk esetében sem lett volna szükség fél éven belül két szervizelésre, ha rögtön hozzánk hozta volna az órát, hiszen pontosan abból adódott a hiba, hogy más valaki belenyúlt és nem megfelelő módon cserélt benne elemet. Jelenleg az óra elkészült, erről ki is értesítettük a tulajdonosát, az órásmesterünk pedig elemcserét, elem érintkező tisztítást és természetesen egy komplett teszten hajtottunk végre az órán. Mindezt ingyen márkahűségre való tekintettel.
Remélem ezzel mindent kérdést kielégítő választ tudtam adni az úr számára, és Önnek pedig egy kis betekintést, hogy egy szerviz mindennapjai milyen összetettek és aprólékosak, de maximálisan azon vagyunk hogy minél hamarabb és precízebben végezzük a munkánkat.
Maradok tisztelettel: vice Team

Selmeczi úr nagyon köszönöm a közbenjárását!
Hogy-hogy nem, 2 nap alatt máris kész lett az óra. De jó érzés fogyasztóként, hogy nem vagyunk egyedül a problémáinkkal.
Ezért külön köszönet Önnek! Üdv! Vilmos

 
Kezdőlap   Fogyasztóvédelem   Hírek   Levelek   Üzenetek   Tesztek   Oldalajánló   Könyvajánló   Kapcsolat   A lap tetejére